Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag är rädd att jag snart blir tokig!

Har haft en Coral Box Moon Led igång säkert ett år utan problem, men nu ska jag koppla in två till. Men när jag använder funktionen "Search Device" hittar den inte lamporna. Har tryckt på reset på lampan i 15 sekunder för att få dem i rätt läge.

Har även testat att avinstallera appen.

Det går att hitta min "gamla" lampa, men inte de två nya.

 

Nån som har ett tips?

Postat

@Slanten

 

Steg ett

 

Kan du kolla med ditt nätverk att de nya lamporna verkligen har fått en IP adress.

 

Kan du se på din telefon att de inte uppträder som per to per? Om de gör det så kommer du se att du har aktiva nätverk med varje lampas adress.

 

Sedan kan du alltid ringa mig :) Du har numret

 

MVH Lasse

Ändrat av Lasse

Postat
  • Författare

Efter några timmars test och ett telefonsamtal till Lasse lyckades jag förstå hur det fungerar. Tyvärr stämmer inte Fish-streets videor om man ska ha flera lampor. Har man bara en funkar följande video:

 

Med två eller flera gör man enligt videon för första lampan.

Sen startar man den andra lampan och håller reset-knappen intryckt 3-5 sekunder tills signaldioden blinkar grönt snabbt, flera gånger. Vänta tills signaldioden lyser med ett fast grönt sken.

Gå till appen och lägg till ett nytt nätverk. Skriv in lampans namn tex AquaLed-640F och lösen 12345678.

Vänta 30 sekunder och tryck på Stopp.

Byt nätverk till AquaLed-640F.

Nu kan du trycka på den första lampans IP-nummer för att komma in på lampa nr 2.

 

Hoppas det är lite förståeligt. Posta en fråga i denna tråden om du inte får ordning på det...

 

 

 

Ändrat av Slanten

  • 1 månad senare...
Postat

Lite bakgrund:

Hade tidigare 1 lampa som jag troligtvis installerade fel då jag fick upp den i min wifi-lista på telefonen trots att jag hade kopplat upp den på appen. 

Troligtvis hade jag försökt lägga lampan till mitt 5ghz, sen kopplat upp mig på lampans wi-fi för slutligen gå in i appen och koppla upp lampan. 

 

Nu finns inte lamporna tillgängliga i nätverkslistan på telefonen. 

 

Köpte ytterligare en lampa och skulle precis som @Slanten få in denna i appen men gick inte hur jag än provade. 

 

Tog och avinstallerade appen. Resetade båda lamporna. Lade till mitt 2.4ghz nätverk i appen som jag hade laddat ner på nytt. Sökte efter device och fick upp båda lamporna direkt. Kan styra dom som par eller individuellt så allt verkar fungera. 

 

Mvh

Kim

Ändrat av Kimozabe

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.