Slanten Postat 7 juli 2017 Postat 7 juli 2017 Jag är rädd att jag snart blir tokig! Har haft en Coral Box Moon Led igång säkert ett år utan problem, men nu ska jag koppla in två till. Men när jag använder funktionen "Search Device" hittar den inte lamporna. Har tryckt på reset på lampan i 15 sekunder för att få dem i rätt läge. Har även testat att avinstallera appen. Det går att hitta min "gamla" lampa, men inte de två nya. Nån som har ett tips? Citera
Lasse Postat 8 juli 2017 Postat 8 juli 2017 (ändrat) @Slanten Steg ett Kan du kolla med ditt nätverk att de nya lamporna verkligen har fått en IP adress. Kan du se på din telefon att de inte uppträder som per to per? Om de gör det så kommer du se att du har aktiva nätverk med varje lampas adress. Sedan kan du alltid ringa mig Du har numret MVH Lasse Ändrat 8 juli 2017 av Lasse Citera
Slanten Postat 10 juli 2017 Författare Postat 10 juli 2017 (ändrat) Efter några timmars test och ett telefonsamtal till Lasse lyckades jag förstå hur det fungerar. Tyvärr stämmer inte Fish-streets videor om man ska ha flera lampor. Har man bara en funkar följande video: Med två eller flera gör man enligt videon för första lampan. Sen startar man den andra lampan och håller reset-knappen intryckt 3-5 sekunder tills signaldioden blinkar grönt snabbt, flera gånger. Vänta tills signaldioden lyser med ett fast grönt sken. Gå till appen och lägg till ett nytt nätverk. Skriv in lampans namn tex AquaLed-640F och lösen 12345678. Vänta 30 sekunder och tryck på Stopp. Byt nätverk till AquaLed-640F. Nu kan du trycka på den första lampans IP-nummer för att komma in på lampa nr 2. Hoppas det är lite förståeligt. Posta en fråga i denna tråden om du inte får ordning på det... Ändrat 10 juli 2017 av Slanten Citera
Kimozabe Postat 13 augusti 2017 Postat 13 augusti 2017 (ändrat) Lite bakgrund: Hade tidigare 1 lampa som jag troligtvis installerade fel då jag fick upp den i min wifi-lista på telefonen trots att jag hade kopplat upp den på appen. Troligtvis hade jag försökt lägga lampan till mitt 5ghz, sen kopplat upp mig på lampans wi-fi för slutligen gå in i appen och koppla upp lampan. Nu finns inte lamporna tillgängliga i nätverkslistan på telefonen. Köpte ytterligare en lampa och skulle precis som @Slanten få in denna i appen men gick inte hur jag än provade. Tog och avinstallerade appen. Resetade båda lamporna. Lade till mitt 2.4ghz nätverk i appen som jag hade laddat ner på nytt. Sökte efter device och fick upp båda lamporna direkt. Kan styra dom som par eller individuellt så allt verkar fungera. Mvh Kim Ändrat 13 augusti 2017 av Kimozabe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.