maria Postat 16 juli 2017 Dela Postat 16 juli 2017 kan man ha en för stark streamer? jag har ett akvarium på 210 liter och strebern jag har är för 250l-500l är den för stark för mitt akvarium? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Krisping Postat 16 juli 2017 Dela Postat 16 juli 2017 Kan, kan man väl... har du ingen justering på flödet på streamern? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 17 juli 2017 Dela Postat 17 juli 2017 Du kan ha för starkt men mycket handlar om hur flödet är riktat och hur du placerar korallerna. Jag har långt över 120000 liter/timme i mitt kar. När jag prövade 20000 liter rakt mot revet böjde sig korallerna som gräs i vinden och många visade tydligt missbehag. Hade det stått så hade de dött inom dagar räknar jag med. Möblerade om och kopplade in mycket mer flöde på andra sätt.. allt ser mycket bättre ut. Vad är det för streamer du har? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 juli 2017 Dela Postat 18 juli 2017 Jag kör en returpump på ca 2 500 liter i timmen och två streamers som var och en ger ca 8000 liter på max (de går i vågfunktion). Mitt akvarium är på ca 280 liter i displaydelen. Du kan se hur det ser ut här MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.