Nelli Postat 23 juli 2017 Postat 23 juli 2017 Hej, tacksam för all info ni har om denna:) sovit jag förstår är den algätare och bör inte sitta i samma kar med Picasso... tacksam för ytterligare info... kan den va farlig för nån annan invånare eller vice versa:) Citera
Schilla Postat 23 juli 2017 Postat 23 juli 2017 https://www.lionfishlair.com/hitchhikers-guide/flatworm-polyclad/ Om det är denna så äter den musslor och snäckor Citera
Nelli Postat 23 juli 2017 Författare Postat 23 juli 2017 det va det jag var rädd för... men efter ha sett henne sätta sig på makroalger direkt hoppats på en vegetarian... Citera
Schilla Postat 23 juli 2017 Postat 23 juli 2017 Kan ju vara någon annan sort. Eller en individ som vill vara snäll. Citera
Alexraptor Postat 23 juli 2017 Postat 23 juli 2017 Absolut en Polyclad Flatworm av den sorten som äter snäckor och musslor. Färgteckningen är typisk. Citera
Nelli Postat 24 juli 2017 Författare Postat 24 juli 2017 jag hade placerat den i ett litet nano för att hålla under uppsikt... med 2 turbo och 2 eremiter... alla överlevt 24 timmar) igår fick jag panik o flyttat den till ett helt tomt kar men bara sten... tills vidare&) 10 timmar sedan, Schilla sa: Kan ju vara någon annan sort. Eller en individ som vill vara snäll. hur snäll man är måste man äta nåt:) och om den är en predator äter den inte gräs... vet faktiskt inte riktigt vad ska jag göra med den... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.