Gå till innehåll

vade det för skillnad?


Hanss0n

Rekommenderade inlägg

Guest lysröret
Mh är en gasurladdningslampa och halogen är en glödtrådslampa. Halogen passar inte speciellt bra med tanke på det låga kelvintalet

kunde inte sagt att bättre själv :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret
Följdfråga, vad är det för skillnad mellan metallhalogen och keramisk metallhalogen ljusmässigt?

nu exploderar väl moderatörerna eller någon annan för det är inte ovanligt har jag märkt.....

keramisk brännare är stabilare och ger inte stora färgskiftningar under livstiden som den med kvartsglas.

sen har den väl även mindre storlek och högre ljusytbyte om jag inte minns fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret
men hade deet funkat med 2 150 watts till plus min t5 ?+bara en till tanke..haha..kanskeingen bra ide?men..men hade

det beror ju även lite på vad du ska ha det till.

så vad ska du ha det till? stort kar eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

170 liter ville bara ha det lite starkare ljus till vissa av mina koraller så dem får den precis över sig...men vill inte lägga pengar på mh eftersom jag vet att t5 räcker gott o väll till det jag har en så länge.... och jag vet att jag inte behöver starkare till dem igentligen men... så däför undra jag bara om jag kunde ha halogen..och om det inte skulle vara så bra p.g.a av algväxt eller så ........så........låter jag det vara tills vidare för ljuset e bra trots allt...hade

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...