Hanss0n Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 tänkte höra med er vad det e för skillnad mellan halogen och metellhalogen??funkar vanilga halogen till saltkaren? vad bara en tanke..hahaha ha de.... Citera
acuario Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Mh är en gasurladdningslampa och halogen är en glödtrådslampa. Halogen passar inte speciellt bra med tanke på det låga kelvintalet Citera
Guest lysröret Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Mh är en gasurladdningslampa och halogen är en glödtrådslampa. Halogen passar inte speciellt bra med tanke på det låga kelvintaletkunde inte sagt att bättre själv Citera
Hanss0n Postat 23 januari 2006 Författare Postat 23 januari 2006 men hade deet funkat med 2 150 watts till plus min t5 ?+bara en till tanke..haha..kanskeingen bra ide?men..men hade Citera
Klubbsson Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Följdfråga, vad är det för skillnad mellan metallhalogen och keramisk metallhalogen ljusmässigt? Citera
Guest lysröret Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Följdfråga, vad är det för skillnad mellan metallhalogen och keramisk metallhalogen ljusmässigt?nu exploderar väl moderatörerna eller någon annan för det är inte ovanligt har jag märkt.....keramisk brännare är stabilare och ger inte stora färgskiftningar under livstiden som den med kvartsglas.sen har den väl även mindre storlek och högre ljusytbyte om jag inte minns fel. Citera
Guest lysröret Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 men hade deet funkat med 2 150 watts till plus min t5 ?+bara en till tanke..haha..kanskeingen bra ide?men..men hadedet beror ju även lite på vad du ska ha det till.så vad ska du ha det till? stort kar eller? Citera
Hanss0n Postat 28 januari 2006 Författare Postat 28 januari 2006 170 liter ville bara ha det lite starkare ljus till vissa av mina koraller så dem får den precis över sig...men vill inte lägga pengar på mh eftersom jag vet att t5 räcker gott o väll till det jag har en så länge.... och jag vet att jag inte behöver starkare till dem igentligen men... så däför undra jag bara om jag kunde ha halogen..och om det inte skulle vara så bra p.g.a av algväxt eller så ........så........låter jag det vara tills vidare för ljuset e bra trots allt...hade Citera
stigigemla Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Kolla detta kar med 4x39w T5.http://www.ultimatereef.net/forums/index.php?showtopic=46468Visst är det möjligt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.