Andreas_Lindholm Postat 26 juli 2017 Postat 26 juli 2017 Hej! Önskar råd gällande coralbox s150 Jag sköter tekniken och rengör skummaren regelbundet. När jag plockade isär impeller och axeln så ser den ut som följer. Ser ut som rost. Är det här en naturlig ansamling av järn/rost pga magneten? Fabrikationsfel? Oroar mig mest för framtida mekaniska problem och letar reservdelar. Skummaren har jag haft i 1 år. mvh/ante Citera
nike83 Postat 26 juli 2017 Postat 26 juli 2017 jag hade reklamerat pumpen och bytt impeller. den kan skapa problem för dig! 1 Citera
Andreas_Lindholm Postat 27 juli 2017 Författare Postat 27 juli 2017 12 timmar sedan, nike83 sa: jag hade reklamerat pumpen och bytt impeller. den kan skapa problem för dig! Jag har kontaktat företaget och inväntar svar. Har nu också sett att pumphuset är påverkat och det hela känns inte längre alls bra. /ante Citera
greger Postat 4 augusti 2017 Postat 4 augusti 2017 Ibland uppstår dessa problem p g a järnbaserad fosfatremover som läckt ut - kan det vara en anledning? Citera
Andreas_Lindholm Postat 4 augusti 2017 Författare Postat 4 augusti 2017 13 timmar sedan, greger sa: Ibland uppstår dessa problem p g a järnbaserad fosfatremover som läckt ut - kan det vara en anledning? Jag använder ingen fosfatremover. Men tackar för tipset. mvh/ante Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.