j0nas Postat 7 augusti 2017 Dela Postat 7 augusti 2017 Hej! Skaffade kring årsskiftet två pyttesmå clownfiskar. En drog såklart iväg i storlek och blev hona. Började i förra veckan jaga hanen och efter två dagar så var han så illa tilltygad att han tyvärr strök med. Karet är på 300l. Har två bubbletips som clownerna har varit helt ointresserade av, de har simmat fritt i karet. Skulle gärna ha två clowner som lever i symbios med anemon men vet inte om jag vågar introducera en ny clown till honan. Hur hade ni gått tillväga? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nelli Postat 7 augusti 2017 Dela Postat 7 augusti 2017 Hej, inte alla anemoner passar... rosa brukar inte göra det... jag har 4 par som bor i diverse anemoner och även inte alla blivit riktiga "par" tolererar dom varan om anemonen finns att bo i... så jag skulle rekommenderat att skaffa rätt anemon, som clownen adopterar och sen köpa en clown till. t.ex Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nelli Postat 7 augusti 2017 Dela Postat 7 augusti 2017 (ändrat) de två hade levt under ett år med fel anemoner o var helt ointresserade...:) Ändrat 7 augusti 2017 av Nelli grammatik:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 7 augusti 2017 Författare Dela Postat 7 augusti 2017 Hm, intressant det där med färgen på bta. Den reflektionen hade jag inte gjort tidigare. Vill bestämt hävda att killen som jag köpte anemonen av hade den tillsammans med clowner. Dock hade han flera sorters anemoner så kanske de här var orörda. De är rosa.. Mina anemoner ser ut så här: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nelli Postat 7 augusti 2017 Dela Postat 7 augusti 2017 jag har en liknande oxa... hade köpt den med krabba symbiot... krabban har dött efter ett år och jag letar efter ersättning fortfarande. clownerna dock aldrig var intresserad av den... cirka 10 olika under åren... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 19 augusti 2017 Författare Dela Postat 19 augusti 2017 Honan flyttade in i anemonen till slut. Tror ni detta förbättrar mina chanser med att introducera en ny liten clown? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 21 augusti 2017 Dela Postat 21 augusti 2017 ja jag hade köpt en till 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.