DanneI Postat 6 september 2017 Postat 6 september 2017 Är det bara hos mig, eller hur kommer det sig att man inte kan göra flera sökningar efter varandra i forumet, utan får meddelande att vänta 5 sek innan man söker igen, vilket i själva verket kan vara 5-15 sek ibland. Citera
Slanten Postat 6 september 2017 Postat 6 september 2017 Jag har samma fenomen, men det har säkert att gör med att inte överlasta servern. Eller så vill de förhindra overload-attacker. Det vill säga att kapade datorer gör massvis med sökningar för att krascha en hemsida. Citera
DanneI Postat 6 september 2017 Författare Postat 6 september 2017 Tänkte att det kan vara nått sånt, men känns lite overkill med säkerhet för SG tyckte jag. Citera
Moose Postat 7 september 2017 Postat 7 september 2017 Detta är ofta ett inbyggt skydd på forumplattformar. Och det är för att undvika överbelastningar. Jag skulle inte säga att det är onödigt faktiskt. Det är vanligare än de flesta tror att "vanliga" hemsidor blir attackerade. Ungefär samma som att man måste fylla i diverse konstigheter när man registrerar sig på hemsidan för att inga spamrobottar skall lyckas komma igen. Och vi är måna om att ha så lite nertid som möjligt på hemsidan. 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.