Mikael Stolt Postat 21 september 2017 Postat 21 september 2017 Hej, Har en liten fundering, var o köpte en mandarin idag, hade en sedan tidigare o ville därför ha en hona för att jag misstänker att den jag hade var en hane. Första timmen i akvariet gick bra då den nya var ganska stilla, men senare så har den första av dom två börjat jaga den nya ganska mycket. Är det för att en funnits en tid o han vill markera eller kan det vara så att jag fick en hane till o dessa två går inte ihop? Någon med erfarenhet av mandariner? Tacksam för svar o i värsta fall får jag väl slänga upp den ena för försäljning. Citera
Mikael Stolt Postat 21 september 2017 Författare Postat 21 september 2017 Har läst mig till om vimpel eller spik på ryggfenan är hon o hane o precis insett att jag har två hanar. Överlever dom natten tillsammans? Citera
danne031 Postat 22 september 2017 Postat 22 september 2017 Hur gick det? Jag skulle gissat nej, att den ena slagit ihjäl den andra. Citera
Mikael Stolt Postat 22 september 2017 Författare Postat 22 september 2017 Båda levde i morse iallafall. Men dom verkar va på sin vakt båda två.. Citera
danne031 Postat 22 september 2017 Postat 22 september 2017 Jag skulle plockat ut den ena omgående, men det är jag det.. Citera
Mikael Stolt Postat 22 september 2017 Författare Postat 22 september 2017 Vet bara inte vart jag ska göra av den då jag bara har ett kar Citera
Lasse Postat 22 september 2017 Postat 22 september 2017 Avvakta och se hur det går. Mandariner brukar kunna gå tillsammans bara karet är tillräckligt stort. MVH Lasse Citera
akvariefisken_89 Postat 22 september 2017 Postat 22 september 2017 Sumpen? Det bästa är väl att åka tillbaka till affären som sålde en till hane till dig? Du ser på ryggfenan om det är en hane. Har tyvärr hört skräckhistorier om handlare som klipper av ryggfenan för att sälja de som honor. Ryggfenan växer sen ut. Så hemskt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.