Ponnapontus Postat 30 september 2017 Postat 30 september 2017 Det står inte uttryckligen på flaskan att den funkar i saltvatten.Finns det ngn med kunskap om Happy Start bakterier? Vågar jag använda detta i min salltvattentank under uppstarten?. Citera
runstenen Postat 30 september 2017 Postat 30 september 2017 Oklart. Men tror inte det. Satsa på special blend istället för att vara säker. Citera
runstenen Postat 1 oktober 2017 Postat 1 oktober 2017 9 timmar sedan, Ponnapontus sa: Ok tack för svar. Du vet vilken jag menar ? Microbe Lift Special Blend Sen kan du kombinera med Nite Out II om du vill. Citera
Christian J Postat 1 oktober 2017 Postat 1 oktober 2017 Annars innehåller levande sten alla bakterier du behöver, finns ingen anledning att köpa flaskor med tveksamt innehåll... Citera
Ponnapontus Postat 8 oktober 2017 Författare Postat 8 oktober 2017 Hej igen. ang min uppstart så blev det ändringar,Ett besök hos korallfisken i Linköping och 3kg levande sten blev det ist. Stenen la jag i för 4 dagar sedan och ska börja mäta nitriten.Men jag måste nog ändå tillstå att erkänna min glädje över ls . Redan nu kan jag börja se liv i akvariumet. rörmask,en snigel,och lite annat som jag ännu inte kan identifiera. Jag tillsätter startbakterier varje dag enligt instruktioner och baktozym även. bör jag även tillsätta en fisk för att få igång amonium snabbare? Jag har även ympat in lite filter klegg ifrån min sötvattenstank. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.