Niklasberglund Postat 25 oktober 2017 Författare Postat 25 oktober 2017 4 minuter sedan, Lasse sa: Ser ut som det är Maxiums gamla kar med Dream Chip och LED Engine´s RGBA. Ett tips - kör Dream Chipen på högst ca 700 mA per kanal så håller de längre. Är det Jannes drivare (Aqua Sparx). Balansera då varje kanal inbördes i varje chip att ha samma framledningsspänning. MVH Lasse Kul att någon kände igen den! och dessutom massa bra tips Citera
Lasse Postat 25 oktober 2017 Postat 25 oktober 2017 Du kan ju läsa min tråd om Dream Chippet Var en av arkitekterna bakom det MVH Lasse 1 Citera
ballsam Postat 25 oktober 2017 Postat 25 oktober 2017 Ser ut som det är Maxiums gamla kar med Dream Chip och LED Engine´s RGBA. Ett tips - kör Dream Chipen på högst ca 700 mA per kanal så håller de längre. Är det Jannes drivare (Aqua Sparx). Balansera då varje kanal inbördes i varje chip att ha samma framledningsspänning. MVH Lasse Njeee... tror han hette Edward eller nåt liknande. Han byggde det från början som ett sjöhästsystem med cloosed loop.. Hittade tråden; Mitt sjöhäststall 650 liter https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=1370558&share_tid=38312&url=https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/38312-Mitt-sj%C3%B6h%C3%A4ststall-650-liter&share_type=thttps://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=1370558&share_tid=38312&url=https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/38312-Mitt-sj%C3%B6h%C3%A4ststall-650-liter&share_type=t Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro 1 Citera
Niklasberglund Postat 25 oktober 2017 Författare Postat 25 oktober 2017 Tack @ballsam! Utan att jag mindes det, så hade jag när tråden var aktuell lst den och sen glömt det:p Var iväg ikväll till en kille i Västerås som ska lägga ner sitt kar och kollade på det levande han vill sälja Citera
Lasse Postat 25 oktober 2017 Postat 25 oktober 2017 Men rampen - har den inte ett antal 5 kanals stora chip? MVH Lasse Citera
ballsam Postat 25 oktober 2017 Postat 25 oktober 2017 Men rampen - har den inte ett antal 5 kanals stora chip? MVH LasseJo.. det är 5 st stora (80 eller 100 wattare tror jag), men det är inte dreamchip, och inte jannes grejor. Dom styrs av digitala timers. Brydde mej inte om att bängla med det medans det var i min ägo...Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
Niklasberglund Postat 25 oktober 2017 Författare Postat 25 oktober 2017 (ändrat) @Lasse Här är två bilderna jag hade i telefonen Ändrat 25 oktober 2017 av Niklasberglund Citera
Niklasberglund Postat 27 oktober 2017 Författare Postat 27 oktober 2017 Börjar så smått smyga igång med lite belysning njuter av att systemet fungerar exakt som planerat.. sanslöst givande när en plan blir lika bra i praktik som i teori Annars bara lite finjustering med returpumpen och flödet för att optimera det.. Har jobbat rätt intensivt denna vecka, så helgen kommer läggas på bänken och allmän tillsnyggning 5 Citera
Niklasberglund Postat 28 oktober 2017 Författare Postat 28 oktober 2017 Det tar sig sakta med bänken har ingen vettig ger-såg så det får bli handjagat och finlir med fil ungefär 8 Citera
Niklasberglund Postat 8 november 2017 Författare Postat 8 november 2017 Dra mig baklänges! Var ju tvungen att plocka upp tråden på 2a sidan! Inte ok skämt åsido! allt flyter på.. dock har allt med byggnation och tillsnyggning legat en vecka i stiltje.. Höstlov, liseberg med barnen, vänner, intensivt jobb.. men bor numera några eremiter, turbos och ett par putsarräkor i kvadraten. och sand för tusan! kommer bilder i morgon:) 2 Citera
adddo Postat 9 november 2017 Postat 9 november 2017 Snyggt bygge. Ser ut som du byggt in vattenmätaren under sumpen? Kommer de åt att läsa av den? 1 Citera
Niklasberglund Postat 9 november 2017 Författare Postat 9 november 2017 1 timme sedan, adddo sa: Snyggt bygge. Ser ut som du byggt in vattenmätaren under sumpen? Kommer de åt att läsa av den? Skarpt noterat! jodå, inga större problem att komma in och kunna läsa den vid behov Finns en modernare i tvättstugan där fjärrvärmeanläggningen sitter också 1 Citera
Niklasberglund Postat 11 november 2017 Författare Postat 11 november 2017 Vatten i systemet 23/10.. All sten var väl inkörd och 150 liter av vattnet var ”gammalt” Har kört belysningen ett antal (ca4-8) timmar om dagen nu senaste 2 veckorna (fortfarande manuellt) för att se hur algerna mår.. Bor 2 putsarräkor och en näve eremiter&turbos i karet iaf och kunde inte låta bli utan fick flytta in några riktigt läckra ”invånare” här i blåljus (fick hem iphone 7plus i veckan, helt galet bra i blåljus för att vara en telefol) 5 Citera
Niklasberglund Postat 18 november 2017 Författare Postat 18 november 2017 Karet tuffar på.. den vita sanden är lite brunare.. men men, ingenting jag inte kan hantera.. fick rör och kran inkopplat så nu sitter osmosen i anslutning till sumpen. Med avlopp bakom tunnan så är vattenbytena inte allt för svåra Ska ta mig tid nästa vecka och snygga till all kabeldragning osv 3 Citera
ballsam Postat 18 november 2017 Postat 18 november 2017 Helt underbart att ha sumpen i källaren Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro 1 Citera
osby0479 Postat 18 november 2017 Postat 18 november 2017 Helt underbart att ha sumpen i källaren Skickat från min iPhone med Tapatalk ProMåste det va va Får bygga källare jag oxå.....Skickat från min iPhone med Tapatalk 2 Citera
Niklasberglund Postat 18 november 2017 Författare Postat 18 november 2017 Ja, sjukt smidigt att ha allt på smidig arbetshöjd med vatten/avlopp i direkt anslutning. allt porlande och vinande/tjutande stör ej vid karet 1 Citera
Niklasberglund Postat 19 november 2017 Författare Postat 19 november 2017 En liten fundering kring avdunsting/doppvärmare/sump i källare. Min källare är något svalare än än resten av huset.. (ca 15-17) grader. Dunstar det mer vatten om jag har värmaren i sumpen i ett rum med lägre temp än om jag skulle ha värmaren i visningskaret med högre rumstemp? Citera
danne031 Postat 19 november 2017 Postat 19 november 2017 Jag skulle hävda att det inte spelar någon som helst roll var värmaren sitter. Vattnet passerar såpass fort genom systemet att det bör vara i stort sett samma temperatur överallt. Citera
Niklasberglund Postat 27 november 2017 Författare Postat 27 november 2017 En av mina fem större ljuskällor har lämnat in (den centrerade) och jag är tillräckligt händig för att kunna byta, men tillräckligt ny inom hemma-led att jag inte vet vart jag ska beställa/köpa en ersättare. @Lasse @ballsam nån annan duktig hemmaledare? Hojta till om nån vill se en närbild osv Citera
Niklasberglund Postat 27 november 2017 Författare Postat 27 november 2017 Gammal bild för att visa den igång Citera
ballsam Postat 27 november 2017 Postat 27 november 2017 En av mina fem större ljuskällor har lämnat in (den centrerade) och jag är tillräckligt händig för att kunna byta, men tillräckligt ny inom hemma-led att jag inte vet vart jag ska beställa/köpa en ersättare. @Lasse @ballsam nån annan duktig hemmaledare? Hojta till om nån vill se en närbild osv Kommer inte ihåg om det är 100w chip, men tror det. När jag beställt chip på eBay så tror jag säljaren hette ac/rc.. men det finns nog en uppsjö att välja på..Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro 1 Citera
Lasse Postat 27 november 2017 Postat 27 november 2017 AC-RC har haft den bästa kvaliteten - inte billigast men bra att ha att göra med. Kan du ta fram data för ballasten du använder för att driva chipet - mA och inom vilka voltområden den arbetar på så skall jag ta fram ett lämpligt chip åt dig. Vill du ha ett vitt eller ett med blandat vitt och blått - eller bara blått? MVH Lasse 2 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.