f.tern Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 tjenajag har sett småkrabbor på acroporordom har vita klor med en mörkare kroppca 5-7 mm stora. är dessa skadliga för korallerna???m.v.h fredde Citera
hbmannen Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 nej dom hjälper till att hålla acron ren å fin.. låt dom va... Citera
f.tern Postat 29 januari 2006 Författare Postat 29 januari 2006 jag låter dom vara då och vårdar dom ömttack för svarenm.v.h fredde Citera
Sillen Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Följdfråga!Om man nu har krabbor som man vill ha. Kommer dom att föröka sig och hålla sig till ett lagom stor grupp? Går det tillexempel att ge bort någon till Ingvar som vill ha dem och sen blir de fler igen? Citera
f.tern Postat 29 januari 2006 Författare Postat 29 januari 2006 skulle dom föröka sig i mitt kar så kommer jag att dela med mig av dom. Citera
Sillen Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 skulle dom föröka sig i mitt kar så kommer jag att dela med mig av dom.Som jag uppfattar det vad det gäller djur rent allmänt så hittar en art en viss balans och håller sig till det antalet. Dock om man tar bort några individer så förökar de sig så det blir balans igen.Därför undrar jag om det är så med krabbor också? Citera
petrol Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Är det inte så att släpper man ner en sorts acropora krabba så kräver den "rätt" sorts acropora? Citera
Ingvar Hellmalm Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Nej de kan ej föröka sig. Jag ville bara grattulera dig. Dessa krabbor är ett tecken på god häls. Ge inte bort dom! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.