rolnor Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 Jag har fått en ny grön sak i akvariet, den har följ med av misstag då jag fått hem nåt jag köpt. Den brer ut sej snabbt och är fin. Vad kan det vara? Citera
mcjagg Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 Det är nån sorts macro alg ni har ingen kirurg i karet de tycker om alger och kommer att rensa det på nolltid mvh Citera
Perk Postat 8 november 2017 Postat 8 november 2017 Googla caulerpa och se om du hittar någon som liknar. De är invasiva och kan snabbt ta över om man inte håller efter. Det positiva är att de är ganska snygga och tar upp näringsämnen som man då får bort ur akvariet när man skördar. Används ofta i refugium. Skickat via Tapatalk Citera
rolnor Postat 9 november 2017 Författare Postat 9 november 2017 Tusen tack för svar, ja den är lätt att hålla efter så den blir fin, tar näring och ljus från mina trista kulalger. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.