Gå till innehåll

Skivmaterial och underlägg


Kimozabe

Rekommenderade inlägg

Provade att söka men hittade inget vettigt. 

 

Jag har svetsade ställningar till mina akvarium. 

På dessa tänkte jag lägga något skivmaterial och sedan akvarium. 

Fick rådet att använda exteriör MDF, detta verkar inte helt lätt att få tag på = måste beställas hem. 

Är detta material optimalt eller finns det något annat som kanske fungerar lika bra/bättre?

 

Sen undrar jag om underlägg är att föredra/ett måste?

På dom mindre karen 220/110 liters är det nog inget större problem men på mitt stora kan det eventuellt bli jobbigt då där inte är jättemycket plats på ena sidan och det hade varit smidigt att kunna kasa akvariet på plats. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du fåt tag på 12 mm formplyfa så duger det till stora karet också. Trodde den bara fanns i 19 mm. De senaste åren har jag gått ifrån frigolit till liggunderal. Fördel - den bygger inte lika mycket på höjden. Men visst - det funkar med frigolit också. MDF - det är bara papper för mig :)

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köksbänk från Ikea är ett tips så kan du välja mellan lite olika färger också. 

Apropå underlägg så går åsikterna såklart isär. Rent teoretiskt om skivan är platt och ren så är underlägg onödigt, Aqua medic t.ex. har inte det original under sina kar som står på en skiva stenhård laminerad spån  (dvs samma som en Ikea köksbänk) :)

Jag har kört både utan, med yogamatta och med biltemas liggunderlag, tycker bäst om yogamatta då liggunderlag blir lite tjockt och fult.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag läste liggunderlag tänkte jag på ett tjockt blått som vi har här hemma. 

 

Får undersöka lite närmre om där finns nåt som är värt att meka med. Vill inte ha något som är delat utan en hel matta och som då inte är för jäkla tjock. 

 

Mvh

Kim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...