Gå till innehåll

Omstart av 1900 liters inwall och av saltvattens intresset.


MARHAG

Rekommenderade inlägg

On 2020-04-11 at 18:59, Thomas Salt sa:

Naso Vlamingii, dejlig fisk, väkser fort och er så snäll som vinteren er lång :)

 

Hadde en i mit 720 liters der börjede at äte mine Acranstrea , men det var nok eftersom den gillede mine LPS pellets... I dag har jag en Uniforn och en Eleganse, elsker dom och fundera på en Vlamingii også om jag kan hitte en i ret storlek (15-20 cm). 

Har skaffat en Unicorn också så det får nog räcka med fiskar från Naso släktet nu. Även ifall jag är svag för Nasos...

Ska lägga upp en bild på den också när den vill samarbeta så jag kan ta en bild. :)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite fler bilder. Jag fick de nya invånarna att samarbeta lite. Var lite mycket blått ljus vid foto tillfället. Har tyvärr inget sånt fint filter som vissa har...

 

naso2.jpg.cf01e0d57ed990e6e0b29f43fa0fc0af.jpg

 

och min BTA

 

bta1.jpg.42284890a81c8eefc8306823ba63af42.jpg

 

Detta är min första anemon, har aldrig haft en innan så detta är en ny utmaning för mig. Dock så verkar mina clowner inte speciellt intresserade av den. Men de kanske ändrar sig så småning om?

 

En annan sak som har dykt upp är att jag har börjat få skumma värden från vissa av mina prober på min IKS dator. Detta är inte så konstigt p.g.a deras older, men jag kommer nog inte att skaffa nya till IKS utan gå till ett annat system i stället då utvecklingen verkar ha stått still på IKS systemet.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...