GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Min nybyggda fosfatreaktor.

Den Àr gjord av en gammal pump som insuget bara ville slagga igen pÄ i mitt nano + en plexikon som Àr över frÄn en misslyckad skummarinjektor. PÄ den har jag Tangitat en liten bit myggnÀt för att hindra Aquaphosen frÄn att rinna ned i pumpen vid strömavbrott. Sedan har jag trÀtt pÄ en bit av en skarv för 20mm VP rör jag hade liggande. PÄ en kapad Fantaflaska har jag gÀngat en bit 25mm VP rörskarv. Sedan Àr det bara att sÀtta ihop och stoppa i sumpen.

post-1204-14468912475049_thumb.jpg

Den andra bilden visar reaktorn i drift.

Obs! Den fungerar bara med Biophos. Aquaphos Àr sÄ finkornigt att det sköljs ur.

Flaskan skall nÄ nÄgra cm över vattenytan sÄ att tyngden i flaskan av vattnet över vattenytan hÄller reaktorn pÄ plats.

post-1204-14468912475181_thumb.jpg

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Jag Undra Kan Ja Ta Mitt Gammla Ytterfilter O Gör Till Ett Nitrat Filter Ska Man DÄ LÀgga I Rowas Mvh Drakfisk

Postat
  • Författare

Det behövs tre saker:

1. Fördelning av vattenflödet sÄ att det gÄr genom hela ytna av mediet. det har jag fixat genom att utloppet gÄr genom en tratt. PÄ sÄ sÀtt skiktar sig filter medet sÄ att det tyngsta kommer lÀngst ned dÀr det Àr smalare och flödet Àr större.

2. En lÀmplig grovlek pÄ filtermediet sÄ att det inte lÄser sig fast dÀr det grövsta hamnar eller att det minsta spolar ut. Det har jag löst genom att anvÀnda Aquaphos som Àr ganska grovkornigt.

3. NÄgonstans dÀr de finkornigaste delarna av filtermediet hamnar efter at det blÄst ur filtret. Det har jag löst genom att sÀtta filtret i sumpen dÀr jag enkelt kan suga ur "dammet" frÄn filtermassan frÄn botten av sumpen..

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.