MARHAG Postat 31 december 2017 Dela Postat 31 december 2017 Hej, jag håller på med en omstart av mitt aktarium ni som är intresserade kan följa det i tråden "Omstart av 1900 liters inwall och av saltvattens intresset". Jag har valt att lyfta ut denna frågan ur tråden då denna gäller fiskar. Jag håller på att sätta ihop en lista på kandidater till akvariumet när det är igång igen. Kraven på fisk är att de ska vara små, leva i stim, vara revsäker och gärna ovanlig, något som inte alla har. Någon som har några förslag? Har själv funderat på följande Chromis cyaneus Pseudanthias pictilis Pterapogon kauderni Inte de mest ovanliga fiskarna men de visar på ungefär vad jag är ute efter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mcjagg Postat 31 december 2017 Dela Postat 31 december 2017 Hej Pseudanthias bartlettorum är en riktigt fin stim fisk mvh Frank Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 31 december 2017 Dela Postat 31 december 2017 Bangaien brukar vara svår att få gå i stim - brukar sluta med ett eller två par Sphaeramia nematoptera och framförallt Zoramia leptacantha är bättre alternativ om du vill ha mer stimbeteende Av damsellerna så är Chrysiptera hemicyanea ganska fredlig och går att ha i stort antal i ett stort kar Även en del gyltor som Halichoeres chrysus och olika leopard gyltor är också bra MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan254 Postat 21 januari 2018 Dela Postat 21 januari 2018 jag har 4 chromisar, 1 är ledare han är alltid framme först när jag tittar i karet väntar på mat. brukar jaga undan dom andra 3 som försiktigt tittar fram bakom nån sten. ganska tråkiga då dom alla 4 gömmer sig bakom all sten och bara är framme vid matdags Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MARHAG Postat 5 februari 2018 Författare Dela Postat 5 februari 2018 On 2018-01-21 at 8:20 PM, Johan254 said: jag har 4 chromisar, 1 är ledare han är alltid framme först när jag tittar i karet väntar på mat. brukar jaga undan dom andra 3 som försiktigt tittar fram bakom nån sten. ganska tråkiga då dom alla 4 gömmer sig bakom all sten och bara är framme vid matdags Är det Chromis cyaneus du har? letar efter någon med erfarenhet av dessa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan254 Postat 5 februari 2018 Dela Postat 5 februari 2018 vet faktist inte vilken modell det är, dom är silverfärgade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.