robinlothman Postat 10 januari 2018 Postat 10 januari 2018 som titeln beskriver har jag vita maskliknade djur eller vad det nu kan vara. inte tjockare än ett hårstrå, ca:3-4 mm långt rör sig som mask om man petar på dom när man ser dom. 2 små fraggar håller på att dö vad är det för skräp jag fått?? bifogar en bild. tanken har vart igång sedan i september 2017 Citera
stigigemla Postat 10 januari 2018 Postat 10 januari 2018 Det kanske kan vara nematoder. Det finns en hel del fiskar som äter dem. T.ex gyltor och sjökockar. Eller Cirrhilabrus, Halichoeres, Pseudocheilinus och Synchiropus borde ta dem. 1 Citera
addo Postat 11 januari 2018 Postat 11 januari 2018 Jag tror inte det är maskarna som ger sig på korallerna, jag har aldrig hört talas om en sån parasit i alla fall. Citera
robinlothman Postat 11 januari 2018 Författare Postat 11 januari 2018 Noterade även att det va någon rör liknande mask som satt igenom korallvävnaden, med en V formad tentakel. Skickat från min SM-G950F via Tapatalk Citera
stigigemla Postat 11 januari 2018 Postat 11 januari 2018 Den sista bör vara en vermetid. Tentaklerna på dem kan irritera koraller så jag brukar ta bort när de blir för många. Antagligen var den där först och korallen har vuxit över den. De fäster inte på levande korallvävnad så jag brukar få dem i kanten av korallens fotskiva. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.