wrroomm77 Postat 2 februari 2006 Dela Postat 2 februari 2006 Jag ska kapa o korta det rör som går till returpumpen från sumpen......jag undrar om det är farligt att sätta på vattnet direkt när det är nylimmat.....eller är det farligt för djuren i akvariet?jag tänkte att det blir väl utspätt i allat vatten så det borde inte göra nått eller hur? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 3 februari 2006 Dela Postat 3 februari 2006 Jag hade inte gjort det i alla fall.. Jag hade nog försökt att skölja det så gott det går, så att det inte kan släppa ut några gifter.. som dunstar när limmet torkar.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrroomm77 Postat 3 februari 2006 Författare Dela Postat 3 februari 2006 hmm men det går inte få bort röret under akvariet utan att tömma akvariet så jag måste såga o limma på plats Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 3 februari 2006 Dela Postat 3 februari 2006 Är limmet bara genomhärdat ska det inte vara några problem. så vänta gärna ett par dagar innan du släpper på vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Darth Vader Postat 3 februari 2006 Dela Postat 3 februari 2006 Jag brukar vänta ett dygn.Har aldrig haft problem./R Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 3 februari 2006 Dela Postat 3 februari 2006 om man använder tangit lim så ska man inte trycksätta på ett dygn, vattnet kan tryckas ut genom limmet ifall du släpper på direkt efter limmning... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrroomm77 Postat 4 februari 2006 Författare Dela Postat 4 februari 2006 jo jag använder tangit bara att vänta ett dygn då... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 4 februari 2006 Dela Postat 4 februari 2006 om du har röret på "sugsidan" av pumpen så kan du ju fusklimma på utsidan röret om du ens behöver limma!Men det rekommenderas definitivt inte på rör under tryck! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.