simon.arvestrand Postat 26 februari 2018 Författare Postat 26 februari 2018 Men en fin räka MVH Lasse Fantastisk röd . Kunde inte motstå den Sent from my SM-G950F using Tapatalk Citera
simon.arvestrand Postat 26 februari 2018 Författare Postat 26 februari 2018 Idag flyttade denna krabat inSent from my SM-G950F using Tapatalk 1 Citera
simon.arvestrand Postat 27 februari 2018 Författare Postat 27 februari 2018 Dröjde ett bra tag innan jag ens märkte att jag hade denna men vad är det ? häromdagen öppnade den upp sig rejält men oftast ser den ut såhär. (vet att jag lyckades med ytterligare en dålig bild men hoppas det syns ändå) Citera
kaptenen Postat 27 februari 2018 Postat 27 februari 2018 Ser ut som någon typ av skivanemon. De flesta är enkla av sig och sprider sig lätt när de trivs Citera
Ouscazz Postat 3 mars 2018 Postat 3 mars 2018 Ja, det ser ut som en skivanemon. De flesta är väldigt trevliga och vackra och de förökar sig väldigt lätt. Tipset är att ta bort den från stenen den sitter på och sätta den på en separat liten sten som ligger i sanden. Risken är annars stor att den sprider sig okontrollerat i revet, och de är duktiga på att döda andra koraller i sin närhet. Citera
simon.arvestrand Postat 3 mars 2018 Författare Postat 3 mars 2018 Ja, det ser ut som en skivanemon. De flesta är väldigt trevliga och vackra och de förökar sig väldigt lätt. Tipset är att ta bort den från stenen den sitter på och sätta den på en separat liten sten som ligger i sanden. Risken är annars stor att den sprider sig okontrollerat i revet, och de är duktiga på att döda andra koraller i sin närhet.Hur lyckas man få bort den?Sent from my SM-G950F using Tapatalk Citera
mcjagg Postat 3 mars 2018 Postat 3 mars 2018 Hej hammare och huggmejsel eller dremmel med en liten diamant kapskiva mvh Citera
Datzun Postat 3 mars 2018 Postat 3 mars 2018 Skyddglasögon på! Jag fick stänk från skivanemon i ögat. Rejält ont i ögat i flera dagar, fick hålla på med massa salva o kludd. Skyddsglasögon! 1 Citera
simon.arvestrand Postat 3 mars 2018 Författare Postat 3 mars 2018 38 minuter sedan, mcjagg sa: Hej hammare och huggmejsel eller dremmel med en liten diamant kapskiva mvh får se om jag ger mig på det. annars får den bo kvar Citera
Ouscazz Postat 5 mars 2018 Postat 5 mars 2018 On 2018-03-03 at 17:26, simon.arvestrand sa: Hur lyckas man få bort den? Som redan tipsat om, lättast är att ta upp stenen och mejsla bort den med en skruvmejsel eller liknande. Jag har själv gjort misstaget att låta skivanemoner växa och föröka sig fritt i revet. I synnerhet Rhodactis som är extremt snabbväxande. De är vackra och trevliga, men det blir inte kul om man vill ha andra koraller där, tyvärr. I mitt förra kar började jag med fyra stycken, 1,5 år senare hade jag ett 40-tal som jag hela tiden fick försöka ta bort eftersom de brände sönder mina andra koraller. De är väldigt svåra att få bort utan att lyfta ur stenen, så gör det nu. Det ÄR värt det lilla besväret. Citera
simon.arvestrand Postat 5 mars 2018 Författare Postat 5 mars 2018 Som redan tipsat om, lättast är att ta upp stenen och mejsla bort den med en skruvmejsel eller liknande. Jag har själv gjort misstaget att låta skivanemoner växa och föröka sig fritt i revet. I synnerhet Rhodactis som är extremt snabbväxande. De är vackra och trevliga, men det blir inte kul om man vill ha andra koraller där, tyvärr. I mitt förra kar började jag med fyra stycken, 1,5 år senare hade jag ett 40-tal som jag hela tiden fick försöka ta bort eftersom de brände sönder mina andra koraller. De är väldigt svåra att få bort utan att lyfta ur stenen, så gör det nu. Det ÄR värt det lilla besväret.Kanske får ta tag i det då. Den här ju växt en del . Märkte den inte ens när jag monterade min korall korall precis in till den. Nu 2 månader senare är den ju rätt tydligSent from my SM-G950F using Tapatalk Citera
Ouscazz Postat 8 mars 2018 Postat 8 mars 2018 On 2018-03-05 at 14:44, simon.arvestrand sa: Kanske får ta tag i det då. Den här ju växt en del . Märkte den inte ens när jag monterade min korall korall precis in till den. Nu 2 månader senare är den ju rätt tydlig 1 blir 2 blir 4 blir 8 blir 16 blir 32 osv.. Du kommer att tacka dig själv för beslutet senare. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.