Nito Postat 22 mars 2018 Postat 22 mars 2018 jag funderar på och har möjlighet att köra kontinuerligt vattenbyte och undrar om någon här gör samma sak, pros & Cons? Citera
Perk Postat 23 mars 2018 Postat 23 mars 2018 Vilket syfte har du med vattenbytet?Få bort saker eller hålla rätt nivå på olika ännen tex Ca och Mg? Citera
Nito Postat 23 mars 2018 Författare Postat 23 mars 2018 -hur gör ni som har kontinuerligt vatten byte? Citera
Slanten Postat 1 april 2018 Postat 1 april 2018 Berätta mer! Bilder är nästan obligatoriskt... Citera
Nito Postat 1 april 2018 Författare Postat 1 april 2018 (ändrat) bilder säger nog inte så mycket, jag använder saker jag har i jobbet från Norgren, 6mm. PU-slang och 90 graders vinklar och kabelkanaler från biltema för att leda två ledningar från burken till under diskhon där en dunk med färdigt saltvatten finns och spillvattenledningen går direkt till en anslutning till avloppet, dock så går spillvattnet just nu till en hink så jag kan dubbelkolla att tillförd och avtappad mängd lirar, jag använder en vanlig doserpump för detta och allt är väldigt enkelt. Har man inte möjlighet att få till det som jag har så går det ju precis lika bra med två dunkar om man har utrymme för det om någon är intresserad av detta så kan jag sälja slang och nödvändiga kopplingar till självkostnadspris då dom kan vara lite besvärliga att få tag på för privatpersoner Ändrat 1 april 2018 av Nito 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.