Kapten Saltbalja Postat 24 mars 2018 Postat 24 mars 2018 ... och är det nån som kommer att föröka sig explosionsartat? Jag håller just nu på att pytsa i vatten i mina nyinköpta koraller. I en av påsarna så finns det en liten anemon, typ tre millimeter lång och en millimeter tjock, som har fångstarmar som ser ut som tunna glasnudlar som åker in och ut. Själva kroppen är rosa/peach färgad. Har sprungit i kring i påsen ett tag, har inte lyckats fånga den på kamera än.Första tanken var glasros men har aldrig läst att de byter plats. Nån som har en idé? Bild kommer när jag lyckas fånga den... /Jonas Citera
Kapten Saltbalja Postat 24 mars 2018 Författare Postat 24 mars 2018 Hmm, jag tänker nog om och drar till med spagettiworm Citera
Kapten Saltbalja Postat 26 mars 2018 Författare Postat 26 mars 2018 verkar stämma bra, nyttodjurJapp! Har en hel drös av dessa, väldigt duktiga på att hålla rent på botten. Klart han fick vara med och leka med de andra. 1 Citera
stigigemla Postat 27 mars 2018 Postat 27 mars 2018 De kan iritera koraller en hel del så jag ser dem inte som nyttodjur. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.