Gå till innehåll

månadens tank februari


crille

Rekommenderade inlägg

Beklager folkens! De siste bildene dere viser her er IKKE fra min tank. Men jeg har jo noe å streve etter.

Beklager hvis dere trodde det. Har ikke kommet så langt ennå. Jeg skal forsøke å sette inn noen nye bilder snart.

Svärd: Jeg er ikke spesielt "sår" av natur og har fått flere PM mail fra Sverige om at dine kommentarer ikke bør vektlegges i særlig grad . Så det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Selvfølgelig er ikke karet på de bildene du har sett noe fint. Det er jo i starten av oppfyllingen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beklager folkens! De siste bildene dere viser her er IKKE fra min tank. Men jeg har jo noe å streve etter.

Beklager hvis dere trodde det. Har ikke kommet så langt ennå. Jeg skal forsøke å sette inn noen nye bilder snart.

Svärd: Jeg er ikke spesielt "sår" av natur og har fått flere PM mail fra Sverige om at dine kommentarer ikke bør vektlegges i særlig grad . Så det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Selvfølgelig er ikke karet på de bildene du har sett noe fint. Det er jo i starten av oppfyllingen!

Hej på dig Espens!

Som flera redan skrivit på tråden kan du inte start en tråd på detta forum om din stora burk så vi kan se hur det går för dig!!! Allt går inte över natt. Och det tror jag Svärd håller med om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hei!

Jeg sa nok 7000,- i strøm til Christian. Nå har jeg sjekket dette nøye. Siste 2 mnd har gj. forbruk vært på 5000,- / mnd.

Her er noen bilder fra akvariet siste tiden hvis jeg får det til ?. Men husk: Det er fortsatt under oppbygging.

Som feste for levende stein har jeg brukt PVC-gitter. Fester steinen med elektriker-strips. Etter hvert vil koraller og mer levende stein gro igjen hullrom og tror ikke dette vil synes. til slutt Korallene er fortsatt ganske små ennå.

post-2309-14468912509236_thumb.jpg

post-2309-14468912509325_thumb.jpg

post-2309-14468912509399_thumb.jpg

post-2309-14468912509506_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Espen! Bry dig inte om vad en massa "självgoda" typer skriver om ditt akvarium!

Vi andra tycker det är MYCKET roligt att du lägger ut bilder på ditt projekt så vi kan följa utvecklingen!

Och glöm inte bort att det ska vara KUL att ha ett akvarium - inte att det ska vara någon form av tävling!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag erkänner att ditt kar har gått från mycket fult till väldigt fint. Jag har sett många exempel på kar som aldrig utvecklas eller blir färdiga utan att det stannar vid exempelvis som ditt kar på hemsidan som någon länkade här men du fortsatte och hade en plan och jag bockar och bugar för ditt kar. Lycka till i fortsättningen och elräkningen!! hur kan det kosta så mycker för ditt kar kan väl inte dra lika mycket ström per månad som en normallägenhet gör på ett helt år. Vad är det som drar så mycket ström? Mamma mia!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:kram: Svärd!!

Det er jo 4000 w MH over akvariet i tillegg til 6 lysstoffrør. I tillegg går det W til 4 store pumper, 6 små + en kjøler. Min EL-regning er jo totalforbruket i en enebolig på 2 etg. Det er strøm til oppvarmiong av en garage og en utebod (som ikke er isolert). Der går det 10 høner og 9 kaniner!! I tillegg har jeg et hus med ventilasjonsanlegg. I alt: MYE strøm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inga problem att säga vad jag tycker det är ja sägarna som man ska se upp med. Jag ber inte om ursäkt men jag säger att karet är mycket fint nu. Jag skulle inte vilja att folk sa att mitt kar är så fint samtidigt som de tycker tvärtom kritik kan vara bra och man får då en chans att förbättra. ärlighet varar längst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inga problem att säga vad jag tycker det är ja sägarna som man ska se upp med. Jag ber inte om ursäkt men jag säger att karet är mycket fint nu. Jag skulle inte vilja att folk sa att mitt kar är så fint samtidigt som de tycker tvärtom kritik kan vara bra och man får då en chans att förbättra. ärlighet varar längst.

Jag håller med dig här Svärd att man skall säga vad man tycker och tänker. Kan även hålla med ibland att folk ibland lägger kommenter och säger -Gud vad fin burken ,Ser skit bra ut osv och sen e det bara e stor sten hög med en korall typ... Men det e ju tur att alla har olika åsikter och tycker olika för hur skulle det annars se ut här i världen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Mye har skjedd siden sist. Nok en gang fikk jeg lekkasje med dråper av vann inn i stuen. Etter en lang prosess valgte jeg å legge ned hele akvariet da jeg følte meg utrygg på 4100 liter vann som ikke ønsket å bli der det skulle.

Dette var en deprimerende nedtur.

Jeg valgte allikevel å starte på nytt, men i mye mindre skala. Har bygget opp en 960 liter (helglass-kar) med 320 liters sump. Dette ser ut til å fungere supert - uten lekkasjer. Bruker mye av det samme utstyret på dette karet som på 4100 literen.

Oppbyggingen kan sees på: http://www.saltvannsakvariet.no/960_liters_korallrevsakvarium.htm

Akvariet er IKKE ferdig ennå!!!

Hilsen Espen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...