Gå till innehåll

få tyst på luftpump...


Draedon

Rekommenderade inlägg

har en Sander maxi-skim 300 skummare och luftpumpen som driver den låter som ett j***a sågverk.

har ni några tips på hur man kan tysta ner den? tanten är inte direkt imponerad... har köpt en ny skummare som jag går och väntar på, men den sandern måste ju gå under tiden..

tänkte om man kunde placera pumpen i en låda som man täcker invändigt med ljuddämpande material...

vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag misstänker att du har en sådan där gammal grå Rena luftpump från 70-talet som jag och säkert de flesta akvarister har liggande i driver. De låter och för ett jävla liv.

Det finns "nya" luftpumpar som är knäpptysta, Schego till exempel ska vara bra. Säljs av Gibbon så de borde du kunna hitta i någon butik. Det är säkert ett bättre alternativ att köpa en sådan än att bygga in din nuvarande pump.

Annars finns det ruskigt billiga Schego för bara några Euro på Ebay.de om du orkar krångla med tyskarna. Eller så kanska någon här på forumet har en liggande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en AirFlow 2 pump

http://www.edkins.com/acatalog/superfish_airflow_2.jpg

har som sagt beställt en ny skummare så det känns onödigt att köpa en ny pump som kommer användas ett par veckor. men vad kostar en sån här schego? är dom inte allt för dyra kanske man kan köpa sig en ändå..

kan nog komma till användning i karantänkar eller när jag lyckats övertala farsan att konvertera till salt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...