Lasse Postat 4 juni 2018 Dela Postat 4 juni 2018 och en till MVH Lasse 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 juni 2018 Dela Postat 4 juni 2018 Det här är T derasa - T maxima blir inte lika "vid" med manteln har jag för mig. Den stora på första bilden har en längd på skalet som är ca 13 - 14 cm MVH Lasse 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 4 juni 2018 Dela Postat 4 juni 2018 Det är så olika, kan ta ganska lång tid för de att anpassa sig till ljus och flöde, tror att min är från samma sändning som din (företagsakvarium) och den har inte öppnat sig extrem men den reagerar snabbt och det är ett friskhetstecken. Och jag har inte flyttat den en ända gång, så ge den iaf 1-2 veckor innan du dömmer ut platsen. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 5 juni 2018 Författare Dela Postat 5 juni 2018 Tacki. Då har min en bit kvar , bestämt mig att inte röra den mer utan den får sköta sig själv så blir det bäst Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 5 juni 2018 Författare Dela Postat 5 juni 2018 On 2018-06-04 at 14:57, Rameau sa: Det är så olika, kan ta ganska lång tid för de att anpassa sig till ljus och flöde, tror att min är från samma sändning som din (företagsakvarium) och den har inte öppnat sig extrem men den reagerar snabbt och det är ett friskhetstecken. Och jag har inte flyttat den en ända gång, så ge den iaf 1-2 veckor innan du dömmer ut platsen. Ja va fin din ör . Tyvärr har jag pillat för för mycket och retat min säkert , men ja vi får helt enkelt se hur det går 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 5 juni 2018 Författare Dela Postat 5 juni 2018 On 2018-06-04 at 14:26, Lasse sa: och en till MVH Lasse Men wow va dom breder ut sig nä så är inte min , men det är ju olika som sagt 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 11 juni 2018 Författare Dela Postat 11 juni 2018 ok kanske utjatat men hur får ni bort glasrosor och annat utan att störa musslan? finns det andra alternativ än medel och peppermintsräkor? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 23 november 2018 Författare Dela Postat 23 november 2018 så har min mussla dött .. Det verkar finnas lättere och svårare musslor, vilken tycker ni är dom lättare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 28 november 2018 Dela Postat 28 november 2018 On 2018-11-23 at 09:49, Hella42 sa: så har min mussla dött .. Det verkar finnas lättere och svårare musslor, vilken tycker ni är dom lättare? Derasa eller Squamosa är oftast enklast då de är minst ljuskrävande. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 6 februari 2019 Författare Dela Postat 6 februari 2019 On 2018-06-05 at 18:28, Hella42 sa: Ja va fin din ör . Tyvärr har jag pillat för för mycket och retat min säkert , men ja vi får helt enkelt se hur det går On 2018-06-05 at 18:28, Hella42 sa: Ja va fin din ör . Tyvärr har jag pillat för för mycket och retat min säkert , men ja vi får helt enkelt se hur det går On 2018-06-04 at 14:57, Rameau sa: Det är så olika, kan ta ganska lång tid för de att anpassa sig till ljus och flöde, tror att min är från samma sändning som din (företagsakvarium) och den har inte öppnat sig extrem men den reagerar snabbt och det är ett friskhetstecken. Och jag har inte flyttat den en ända gång, så ge den iaf 1-2 veckor innan du dömmer ut platsen. Hur går det med musslan lever den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rameau Postat 13 februari 2019 Dela Postat 13 februari 2019 On 2019-02-06 at 06:34, Hella42 sa: Hur går det med musslan lever den? Tyvärr inte, dog mystiskt, hitta ingen orsak och det gick väldigt snabbt från att jag såg att den inte mådde bra tills att den var uppäten av invånarna tog det mindre än 24h bestämmde mig för att inte köpa någon ny.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 13 februari 2019 Författare Dela Postat 13 februari 2019 1 timme sedan, Rameau sa: Tyvärr inte, dog mystiskt, hitta ingen orsak och det gick väldigt snabbt från att jag såg att den inte mådde bra tills att den var uppäten av invånarna tog det mindre än 24h bestämmde mig för att inte köpa någon ny.. Samma här .. nösta blir en lättare mussla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aeon Postat 18 februari 2019 Dela Postat 18 februari 2019 Har också problem med min Maxima mussla. Den är under 3cm, men ska enligt företaget jag köpte den av kunna veckla ut sig och bli 5cm. Jag förstår inte riktigt hur detta ska gå till. Är det något speciellt man ska mata dem med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 18 februari 2019 Dela Postat 18 februari 2019 Manteln sträcker ju ut sig åt alla håll, sen om det är rätt att mäta så kan nog diskuteras, jag skulle själv ange mått på skalet som du visar. Det enda som kan tänkas ge något är plankton, men det ska normalt inte behövas. Så små Maxima har nog extremt låg överlevnad oavsett tyvärr..de är löjligt känsliga för allt. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 26 mars 2019 Författare Dela Postat 26 mars 2019 Så uppdaterar jag tråden igen:) tog och köpte mig en ny mussla . En crocea . Lite vågat då karet är nystartat och jag vet att det inte är läge för en mussla så tidigt . Men vem minns en fegis känns som att det faktiskt ska kunna funka. Bra värden refugium bra ljus fiskar och koraller trivs . Pods och små kräftdjur hoppar lite här och där. Så nu håller jag tummarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hella42 Postat 26 mars 2019 Författare Dela Postat 26 mars 2019 On 2019-02-18 at 18:13, aeon sa: Har också problem med min Maxima mussla. Den är under 3cm, men ska enligt företaget jag köpte den av kunna veckla ut sig och bli 5cm. Jag förstår inte riktigt hur detta ska gå till. Är det något speciellt man ska mata dem med? Hur går det med musslan ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aeon Postat 15 april 2019 Dela Postat 15 april 2019 Den dog, har läst att det är mycket svårt att få sånna här pyttesmå musslor att klara sig. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.