Larsson Postat 22 juni 2018 Dela Postat 22 juni 2018 Min ena bangaii har inte ätit på ett par dagar men tittade riktigt noga idag och kunde se att han har massa ägg . Hur stor är chansen för ynglena att överleva i karet? Har även en diademaborre. Mvh Cecilia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 22 juni 2018 Dela Postat 22 juni 2018 Tror chansen är väldigt liten. Först ska dom klara sig från alla andra och sen ska dom finna intressant föda i rätt storlek. Men visst finns det dom som fått nån enstaka överleva i karet men chansen e nog väldigt liten tyvär. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 22 juni 2018 Författare Dela Postat 22 juni 2018 Tråkigt att höra, om man nu väljer att flytta över de till ett eget kar, vad kan man i sådant fall mata med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 22 juni 2018 Dela Postat 22 juni 2018 Nykläckt artemia har jag fött upp många med. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 16 juli 2018 Författare Dela Postat 16 juli 2018 Ett yngel är nu i sjöborren :)men resten är fortfarande i hanens mun, har ynglet råkat hamnat utanför eller simmar de ut när de är ”redo”? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mcjagg Postat 16 juli 2018 Dela Postat 16 juli 2018 Hej hanen släpper ynglen efter 28-29 dagar han kan släppa de i omgångar så gör min hane jag har en fake borre lite lättare hanskas med och att fånga de om man inte flyttar hanen till ett annat kar jag brukar flytta hanen jag har missat nån gång så han släppt alla i visningskaret då hittar jag de i sumpen 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 16 juli 2018 Författare Dela Postat 16 juli 2018 Tack för svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 2 augusti 2018 Författare Dela Postat 2 augusti 2018 Någon som vet hur stora/gamla ynglena bör vara när de skall flytta till sina nya hem? Om det ens finns någon riktlinje för det... Ni som haft yngel när har era flyttat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 3 augusti 2018 Dela Postat 3 augusti 2018 Hur går det för dig har du fått fram några yngel? jag har också ett par som har ägg så man funderar om man skulle göra ett försök. mvh Peter 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 4 augusti 2018 Författare Dela Postat 4 augusti 2018 Jepp tog aldrig upp hanen. Men de verkar klara sig bra i stora karet, de är ca 2 veckor gamla nu. Har heller inte gett någon specialmat utan bara matat på som vanligt. Konstigt nog så hänger de i anemonen tillsammans med clownfiskarna och ibland i sjöborren. Kul, ska du ta över de i ett eget kar? 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
izfisk Postat 4 augusti 2018 Dela Postat 4 augusti 2018 Coolt 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Larsson Postat 15 augusti 2018 Författare Dela Postat 15 augusti 2018 Nu bär min hanne på ägg igen det är ca.3 veckor sedan ynglena kom. Hinner han verkligen äta upp sig på 3 veckor och är det vanligt att de förökar sig i denna takt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Blue Postat 15 augusti 2018 Dela Postat 15 augusti 2018 Min hanne ruvade på ägg nästan konstant i 2 års tid, sen dog han. Tror tyvärr att det brukar sluta så, honan är väldigt ivrig. Har hört att oldlare ibland brukar dela paret för att hannen ska kunna vila sig. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.