imre Postat 28 juni 2018 Postat 28 juni 2018 hej! har en 80liters nano kar (5mån gammal) som ska flyttas över till reefer 350. har ungrfär 9-10kilo i nano men jag skulle vilja ta tid på mig och göra helt annan scape från början till nya karet av marco rocks. skulle man kunna lägga allt levande sten i sumpen för att behålla bra bakterier? eller ska man ha det i display blandat med marco rocks? Citera
danne031 Postat 28 juni 2018 Postat 28 juni 2018 Det går precis lika bra att lägga den i sumpen för att gödsla karet med det nyttiga Citera
imre Postat 28 juni 2018 Författare Postat 28 juni 2018 38 minutes ago, danne031 said: Det går precis lika bra att lägga den i sumpen för att gödsla karet med det nyttiga härligt men ifall om jag skulle blanda levande och död sten för scape.. då hur länge har jag tid på mig att tänka igenom, hamra, limma osv innan levande sten börjar bli “dålig” och måste in i vattnet igen? vill inte bara slänga in allting snabbt.. Citera
danne031 Postat 28 juni 2018 Postat 28 juni 2018 Svårt att ge exakt tid..det första ytliga kan börja dö efter någon timme medans bakterier inuti stenen kan leva många dagar om stenen hålls fuktig. Citera
imre Postat 28 juni 2018 Författare Postat 28 juni 2018 jahaa okej.. Så har man iaf typ en timme på sig för att fixa det räcker nog. tack! 1 Citera
Christian J Postat 28 juni 2018 Postat 28 juni 2018 Annars kan du alltid doppa stenarna i en hink med vatten då och då... 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.