Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat (ändrat)

Såg att @BatmanGefle tipsade om Simply aquatris diy tank cover kit i gammal tråd, https://www.ebay.co.uk/itm/Simply-Aquaria-DIY-Tank-Cover-Kit-Net-Mesh-60cm-90cm-120cm-Aquarium-Fish-/321637361286

De har tyvärr slutat leverera till Sverige och jag hittar ingen annan leverantör, någon som har beställt liknande från annat ställe?

Har sneglat på Red Seas kit men tror att det blir onödigt dyrt då jag har annat kar. 100x60 cm rumsavdelare med avrinning mitt på ena kortsidan, behöver där en öppning på ca 20x20cm. Blir då kit+cutout+extra profiler om jag tolkar det rätt.

Tack för hjälpen!

Ändrat av j0nas
Lade till url
Postat
9 timmar sedan, j0nas sa:

Såg att @BatmanGefle tipsade om Simply aquatris diy tank cover kit i gammal tråd, https://www.ebay.co.uk/itm/Simply-Aquaria-DIY-Tank-Cover-Kit-Net-Mesh-60cm-90cm-120cm-Aquarium-Fish-/321637361286

De har tyvärr slutat leverera till Sverige och jag hittar ingen annan leverantör, någon som har beställt liknande från annat ställe?

Har sneglat på Red Seas kit men tror att det blir onödigt dyrt då jag har annat kar. 100x60 cm rumsavdelare med avrinning mitt på ena kortsidan, behöver där en öppning på ca 20x20cm. Blir då kit+cutout+extra profiler om jag tolkar det rätt.

Tack för hjälpen!

https://www.theaquariumsolution.com/product/3073/271

kom upp när jag googlade, ska finnas en återförsäljare i Sverige o en i Danmark. 

Mvh

Kim

• 1 månad senare...
Postat
On 2018-07-02 at 06:28, j0nas sa:

Tack @Kimozabe:)

Ser ju ut att vara exakt samma kit under annat namn bara.

Fick du tag på skydd?

Ska nog skaffa till mitt oxå då jag läst att en del fisk kan hoppa riktigt högt :) 

Mvh

Kim

Postat

Det blev ett red sea kit ändå @Kimozabe. Efter att ha pratat med min favoritbutik så kom vi fram till att jag klarade mig utan extra prylar. Har inte provat sätta ihop det ännu.. Återkommer med bild när det är på karet.

Postat
1 minut sedan, j0nas sa:

Det blev ett red sea kit ändå @Kimozabe. Efter att ha pratat med min favoritbutik så kom vi fram till att jag klarade mig utan extra prylar. Har inte provat sätta ihop det ännu.. Återkommer med bild när det är på karet.

Ok, vad kostade 100*60?

Vet du om det finns något som runt 75 brett?

Mvh

Kim

Postat

Håller med :)

Du kan googla diy mesh screen top så finns det bra videoguider. Jag sparade inte många kronor mot att köpa men behöver du två så kan det löna sig.

Postat
13 minuter sedan, j0nas sa:

Håller med :)

Du kan googla diy mesh screen top så finns det bra videoguider. Jag sparade inte många kronor mot att köpa men behöver du två så kan det löna sig.

Får nog bli red Sea för hittar ingen som skickar DIY kit. 

Mvh

Kim

Postat

Ramen nästan klar, fick bryta pga mörker :)

Profiler och hörn räckte för att göra min ”cut out” på ca 20x20cm

Riktigt fin finish, hoppas det ser lika bra ut med nät på plats.

84EF3136-9B44-454A-8CFB-19A93C9C171D.jpeg

• Gilla 1
Postat

Jag har beställt 2 Red Sea idag, ska bara komplettera min order sen skickas det förhoppningsvis ganska omgående :) 

Lite svårt att se på bilden men fick du hörn etc för att kunna köra runt hela boxen inklusive gå runt returrör?

Mvh

Kim

Postat

Nu med nät. Korkat nog märkte jag inte att sidan med avrinning började skeva när jag spände nätet, upptäckte det först efter att allt var skuret och satt på plats.. Tur att där var tillräckligt med nät för ett nytt försök :)

361B8DCE-A933-45E9-86EB-5F245551480B.jpeg

• Gilla 1
  • 1 år senare...
Postat

Håller just på att montera nätet på mitt Red Sea-kit, men har väldigt svårt att få det rakt. Går det att få maskorna helt parallella med ramen, eller måste man acceptera lite skevhet?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...