j0nas Postat 1 juli 2018 Dela Postat 1 juli 2018 (ändrat) Såg att @BatmanGefle tipsade om Simply aquatris diy tank cover kit i gammal tråd, https://www.ebay.co.uk/itm/Simply-Aquaria-DIY-Tank-Cover-Kit-Net-Mesh-60cm-90cm-120cm-Aquarium-Fish-/321637361286 De har tyvärr slutat leverera till Sverige och jag hittar ingen annan leverantör, någon som har beställt liknande från annat ställe? Har sneglat på Red Seas kit men tror att det blir onödigt dyrt då jag har annat kar. 100x60 cm rumsavdelare med avrinning mitt på ena kortsidan, behöver där en öppning på ca 20x20cm. Blir då kit+cutout+extra profiler om jag tolkar det rätt. Tack för hjälpen! Ändrat 1 juli 2018 av j0nas Lade till url Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 1 juli 2018 Dela Postat 1 juli 2018 9 timmar sedan, j0nas sa: Såg att @BatmanGefle tipsade om Simply aquatris diy tank cover kit i gammal tråd, https://www.ebay.co.uk/itm/Simply-Aquaria-DIY-Tank-Cover-Kit-Net-Mesh-60cm-90cm-120cm-Aquarium-Fish-/321637361286 De har tyvärr slutat leverera till Sverige och jag hittar ingen annan leverantör, någon som har beställt liknande från annat ställe? Har sneglat på Red Seas kit men tror att det blir onödigt dyrt då jag har annat kar. 100x60 cm rumsavdelare med avrinning mitt på ena kortsidan, behöver där en öppning på ca 20x20cm. Blir då kit+cutout+extra profiler om jag tolkar det rätt. Tack för hjälpen! https://www.theaquariumsolution.com/product/3073/271 kom upp när jag googlade, ska finnas en återförsäljare i Sverige o en i Danmark. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 2 juli 2018 Författare Dela Postat 2 juli 2018 Tack @Kimozabe Ser ju ut att vara exakt samma kit under annat namn bara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 12 augusti 2018 Dela Postat 12 augusti 2018 On 2018-07-02 at 06:28, j0nas sa: Tack @Kimozabe Ser ju ut att vara exakt samma kit under annat namn bara. Fick du tag på skydd? Ska nog skaffa till mitt oxå då jag läst att en del fisk kan hoppa riktigt högt Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 14 augusti 2018 Författare Dela Postat 14 augusti 2018 Det blev ett red sea kit ändå @Kimozabe. Efter att ha pratat med min favoritbutik så kom vi fram till att jag klarade mig utan extra prylar. Har inte provat sätta ihop det ännu.. Återkommer med bild när det är på karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 14 augusti 2018 Dela Postat 14 augusti 2018 1 minut sedan, j0nas sa: Det blev ett red sea kit ändå @Kimozabe. Efter att ha pratat med min favoritbutik så kom vi fram till att jag klarade mig utan extra prylar. Har inte provat sätta ihop det ännu.. Återkommer med bild när det är på karet. Ok, vad kostade 100*60? Vet du om det finns något som runt 75 brett? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 14 augusti 2018 Författare Dela Postat 14 augusti 2018 Fick köpa 120x80, 749kr Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 14 augusti 2018 Dela Postat 14 augusti 2018 Ok, men 2 såna skulle ju fungera även om jag tycker det är ett jävla pris Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 14 augusti 2018 Författare Dela Postat 14 augusti 2018 Håller med Du kan googla diy mesh screen top så finns det bra videoguider. Jag sparade inte många kronor mot att köpa men behöver du två så kan det löna sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 14 augusti 2018 Dela Postat 14 augusti 2018 13 minuter sedan, j0nas sa: Håller med Du kan googla diy mesh screen top så finns det bra videoguider. Jag sparade inte många kronor mot att köpa men behöver du två så kan det löna sig. Får nog bli red Sea för hittar ingen som skickar DIY kit. Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 15 augusti 2018 Författare Dela Postat 15 augusti 2018 Ramen nästan klar, fick bryta pga mörker Profiler och hörn räckte för att göra min ”cut out” på ca 20x20cm Riktigt fin finish, hoppas det ser lika bra ut med nät på plats. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 15 augusti 2018 Dela Postat 15 augusti 2018 Jag har beställt 2 Red Sea idag, ska bara komplettera min order sen skickas det förhoppningsvis ganska omgående Lite svårt att se på bilden men fick du hörn etc för att kunna köra runt hela boxen inklusive gå runt returrör? Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 16 augusti 2018 Författare Dela Postat 16 augusti 2018 @Kimozabe här är exakt alla delar använda om det är svar på din fråga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 16 augusti 2018 Dela Postat 16 augusti 2018 Gött, jag får nog göra en specialare för att skydda runt returen men det löser sig. Får dom nog imorgon Mvh Kim Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
j0nas Postat 16 augusti 2018 Författare Dela Postat 16 augusti 2018 Nu med nät. Korkat nog märkte jag inte att sidan med avrinning började skeva när jag spände nätet, upptäckte det först efter att allt var skuret och satt på plats.. Tur att där var tillräckligt med nät för ett nytt försök 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian J Postat 11 april 2020 Dela Postat 11 april 2020 Håller just på att montera nätet på mitt Red Sea-kit, men har väldigt svårt att få det rakt. Går det att få maskorna helt parallella med ramen, eller måste man acceptera lite skevhet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian J Postat 12 april 2020 Dela Postat 12 april 2020 Lyckades till slut få nätets maskor parallellt med ramen på alla sidor, men då visade det sig att nätet istället gjorde ramen skev. :-/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.