Draedon Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 upptäckte precis att en av mina tectus sniglar har dött. vet ej hur länge han varit död.ska jag slita upp honom fort som attan eller hur påverkas vattnet av en död snigel? Citera
Robbygg Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Jag skulle också väldigt gärna vilja veta detta, fast jag har astrea och turbo. Citera
hippo Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 hur stort kar har du?ligger den så du kommer åt den är det väl bara att ta upp den. Citera
metcrue Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 I mitt 120 liters har det nog dött 40 sniglar, men å andra sidan så har det blivit ett hundratal bäbisar, så för att svara på frågan- det är nog ingen fara. Citera
Draedon Postat 13 februari 2006 Författare Postat 13 februari 2006 mjo nog borde jag komma åt den. men jag vill inte böka för mycket i akvariet då jag nyligen har möblerat om och jag har en stjärnpolyp som är väldigt arg på mig och vägrar slå ut. vill inte bråka mer med honom... Citera
Clownen Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Stjärnpolypen klarar sig säkert ändå. Ta du upp den även om risken att den ska förorena vattnet är mycket liten. Citera
Draedon Postat 14 februari 2006 Författare Postat 14 februari 2006 jo jag har fiskat upp stackarn. och nu är stjärnpolypen ännu argare på mig... Citera
Arash Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 wooow vad har du för slignar som för ökarsig...är de stora vanliga saltvattenssniglar.. sånna som man köper för 40 kr st?I mitt 120 liters har det nog dött 40 sniglar, men å andra sidan så har det blivit ett hundratal bäbisar, så för att svara på frågan- det är nog ingen fara. Citera
Arash Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 om du har krabbor så blir snigeln föda, om inte,kött i varmt saltvatten kan ruttna väldiht snabbt och förgiftar vattnet. Citera
Manks Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Jag tror nog snigeln blir föda ändå. En av mina sniglar som inte mådde så bra efter en tur genom en pump var helt tom dagen efter. Borstmaskar är effektiva... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.