Gå till innehåll

Jag dödade en snigel.


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Den var så otroligt vacker kritvit och med något som såg ut som stjälkade snöflingor på ryggen jättefin.

Hittade den i en bok hette nåt långt på d och åt i alla fall läderkoraller så jag misstänker att det är den som har ätit upp min lemnalia jag såg när den gav sig på det sista.

Var det lönlöst att ta bort den tror ni att det det finns massor och hur avlivar man en snigel?

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle ta bort en pump från karet och vips så föll en snigel ner på sanden. 2 sek senare hade min putsarräkor urholkat den. SLAKT!!!

Då var den nog redan död. Mina putsar räkor rör inte friska sniglar, men dom är duktig att äta upp dom som dött. kanon tycker jag, då dom slipper ligga &ruttna i karet.

MVH/ Andreas K

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt uttrycket snigel (finns bara på land) men det finns en nakensnäcka som stämmer på din beskrivning och som lever på mjukkoraller den förmår dessutom att föröka sig i akvarier, kommer in främst med vildimporterat från Indonesien. Kolla noga att det inte finns flera små. De är hermafroditer. Har själv råkat ut för detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara Xenia och skivanemoner lemnalian är uppäten . Kanske det löser sig själv om jag ligger lågt när det gäller mjukkoraller eller kan dom ligga och bara vänta på mat länge.

Nitrat och fosfat är nere nu så jag hade tänkt mig någon stenkorall och det är kanske inte så intressant.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...