Gå till innehåll

Acanthurus lineatus


Klubbsson

Rekommenderade inlägg

Jag har lite problem med att få min Lineatus att äta, jag har testat med pellets Ocean Nutrition formela 1 & 2, fomlela 2 frysfoder, sallad, spenat, nori, malawimix, juliansprung sea veggi, mysis, artemia och cyklops.

Men den bara simmar förbi med näsan i vädret,,,,, går dock och pickar på LS, är ca 9cm stor och inte det minsta aggresiv eller blir störd av andra fiskar.

Någon som har tips på hur man kan få denna firre att äta?

post-822-14468912512236_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De brukar göra så. Om du har tur och har fått tag på ett friskt ex så kommer den att ta mat till slut. Det gäller dock att ha tålamod och gott om sten som den kan äta på under tiden.

Min första åt direkt och allting jag testade med. Den jag har nu åt allting i visningskaret där det inte finns någon sten alls men när den kommer ner i "karet" där det är någonstans mellan 100-150 kilo har den inte ens kollat åt den maten som den tidigare åt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du har så mycket sten så har den ju alla möjligheter.

Skulle den inte äta under de förhållandena så tror jag inte att den skulle äta någonstans. Man får ofta mata extra mycket eller ofta för att när de har fått smak på t.ex. pellets så är det den bästa maten i världen både för fisken och för fiskens ägare som då får så bra foder som möjligt.

Lejonkungen: Precis som du säger så är det mycket lite vattenvolym i mitt kar. Vilket gör att det ganska snabbt kan svänga om det inte sköts om ordentligt. Bytt vatten för några dagar sedan och 80 liter är någonstans mellan halva och en tredjedel av allt vattnet i akvariet. Då skall man tänka på att det bara är toppen på berget av sten och att stenvolymen ökar efterhand. Men om stenen skulle haft samma procentuell uppbyggnad genom hela höjden så skulle ju alltså 80 liter vara ungefär 1/3 av mitt vatten alltså 240 liter vatten i ett 375 liters akvarium. Men om man skall ta den ökande stenmängden i åtanke så tror jag nog att det är ännu mindre.

Tråkigt nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...