nelson Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Hejsan!Jag undrar vad Pseudocheilinus hexataenia äter förutom sånt som är på stenarna?Tacksam för svar.Mvh Nelson Citera
petrol Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Allt, hur enkel fisk som helst. Mycket bra att ha om man har musslor, för de äter parasit sniglar också. Citera
Fredrik1 Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Tänk på att den kommer att käka det mesta av smådjur i din burk men som sagt det är en nyttig fisk för den tar pyramelidsniglar och borstmask... Dessutom är de riktigt vacker och charmig!MvhFredrik Citera
acuario Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Håller med till 100% there should be one in everybodys home Citera
petrol Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Glömde att skriva: De hoppar gärna. Har tyvärr plockat upp flera intorkade från golvet. Citera
nelson Postat 22 februari 2006 Författare Postat 22 februari 2006 Hejsan!Tackar för era svar. Jag har redan köpt en som trivs fint. Tur att jag har ett överskåp på akvariet om den hoppar, hoppas bara att den inte landar på mittstaget.Har läst lite att de kan slåss med sina egna artfränder stämmer detta?Hls Nelson Citera
Jussi Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Min Wrasse är riktigt underbar. Frugans egna lilla favorit (mest pga dess gröna nyanser).Men jag skulle nog inte chansa med ytterligare en, för han är definitivt bitsk om någon annan blir för irriterande. Men annars är den snäll å go (å vacker). Citera
Fredrik1 Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 När jag introducerar nya fiskar så har jag i speglar i akvariet, min wrasse var inte helt nöjd med att få en tvilling i karet så att säga och var ganska hätsk mot sin spegelbild... Så jag kan tänka mig att två stycken kan leda till fajting men det kanske lägger sig. Jag har inte haft två wrassar så detta är det nrmsta hjälp jag kan ge.MvhFredrik Citera
stigigemla Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Jag har tre i fyrahundra liter. Två hanar som är större och en mindre hona. Den ena hanen är undertryckt och blir jagad av både den andra hanen och den mindre honan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.