Kimozabe Postat 26 november 2018 Postat 26 november 2018 Hej, är det möjligt att räkna ut vilket flöde min returpump ger genom att stänga av den och låta sumpen fyllas. Sen starta returen igen och klocka tiden det tar att pumpa tillbaka tex 20 liter vatten i akvariet? Eller det blir fel pga vattenhöjd i sumpen, dc pump som kanske inte ger max direkt etc etc? Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 27 november 2018 Författare Postat 27 november 2018 Vad säger du @Slanten, får jag en någotsånär uppfattning av flödet om jag gör så här? Mvh Kim Citera
petnym Postat 27 november 2018 Postat 27 november 2018 Ja, de felkällor du nämner kan ju påverka.Annars kanske du kan mäta vattnet som rinner tillbaka till sumpen, så kanske du kan mäta när pumpen är igång. Skickat från min G8441 via Tapatalk Citera
Kimozabe Postat 27 november 2018 Författare Postat 27 november 2018 2 timmar sedan, petnym sa: Ja, de felkällor du nämner kan ju påverka. Annars kanske du kan mäta vattnet som rinner tillbaka till sumpen, så kanske du kan mäta när pumpen är igång. Skickat från min G8441 via Tapatalk Var rädd för det. Svårt att mäta efter min ventil, den sitter rätt nära vattennivå och en tjock 40-slang. Jag har inte heller plats att montera en flödesmätare på returröret. Blir det rätt om jag stänger huvudröret och mäter på nödröret, borde väl bli någotsånär rätt eller? Där kan ju inte rinna ner mer än vad pumpen matar upp Mvh Kim Citera
Slanten Postat 30 november 2018 Postat 30 november 2018 On 2018-11-27 at 19:39, Kimozabe sa: Blir det rätt om jag stänger huvudröret och mäter på nödröret, borde väl bli någotsånär rätt eller? Jepp, då blir det rätt... Citera
Kimozabe Postat 1 december 2018 Författare Postat 1 december 2018 13 timmar sedan, Slanten sa: Jepp, då blir det rätt... Tack Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 26 december 2018 Författare Postat 26 december 2018 Tur jag fick testat detta. Det visade sig att höjden på nödröret gjorde att vattenivån steg i displaydelen och sjönk i sumpen innan den började svälja allt vatten Mvh Kim Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.