Jois Postat 9 december 2018 Postat 9 december 2018 Hej! Har försökt att hitta några äldre trådar som behandlar Aqua medic evo 4, men utan något bra resultat. Jag har hittat några recensioner, några som hyllar den, andra som sågar den. Vad säger expertisen här? Är det en bra doseringspump, värd att köpa? /Johan Citera
tiomm Postat 9 december 2018 Postat 9 december 2018 Jag använder den sedan i somras och har inget att klaga på. Doserar på samtliga fyra kanaler och har inte upplevt några problem eller störningar. Det är också smidigt att displayen sitter på en egen enhet, så man kan placera den vid sina andra kontroller och slippa rota runt i sumpen när man vill göra justeringar. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Jois Postat 9 december 2018 Författare Postat 9 december 2018 Oh, tack för respons. Hur högt kan pumparna trycka, tror du att 80-90 cm är möjligt? Citera
tiomm Postat 9 december 2018 Postat 9 december 2018 Det kan jag inte ge något erfaret svar på. Jag har min enhet ca 50cm ovanför doserbehållarna och den dumpar sedan vätskorna rakt ner i sumpen. Har ingen slang efter pumphuvudet på någon utav dem. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Jois Postat 11 december 2018 Författare Postat 11 december 2018 (ändrat) Har nu kalibrerat alla fyra pumpar. Jag fick referensvärden mellan 188-205. Är det normalt tro? Ska dosera med Core7. Tack! Ändrat 11 december 2018 av Jois Citera
Wille Postat 11 december 2018 Postat 11 december 2018 Har typ samma referensvärden och ser Ingen förändring i när man doserar Grymma grejor det där! 1 Citera
imre Postat 13 december 2018 Postat 13 december 2018 jag får luftbubblor i slangar..allting är tätt har även dragit åt med stripes vid varje kopling..har ni också så eller är det bara jag? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.