Mazzi Postat 26 maj 2019 Postat 26 maj 2019 Hej Vilken Hanna Checker för fosfat är att föredra? /Mats Citera
jonasroman Postat 2 juni 2019 Postat 2 juni 2019 ingen. Photometriska metoder är jättebra när allt blir rätt, dvs inga fingeravtryck, ej repat glas, inga partiklar i vattnet, inga luftbubblor på väggen, samt exakt rätt mängd pulver i vattnet(reagens). Men det finns för många manuella felkällor här anser jag. Ett värde kan bli riktigt spot on om du gör allt rätt men hur vet du det?. Jag fick sista tiden alltför många avvikelser jämfört med ICP, så jag köpte red seas PRO test, som är utan alla dessa känsliga felkällor. Den enda felkällan är dina ögon, men du gör ju ungefär samma fel varje gång, o kan i alla fall utan svårighet se om det är 0.02 eller 0.08. Citera
Mazzi Postat 2 juni 2019 Författare Postat 2 juni 2019 Det blev faktiskt Red Sea testet tillslut. Beställde förra veckan så jag hoppas det dyker upp snart. /MatsSkickat från min SM-G950F via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.