Dimorb Postat 29 maj 2019 Postat 29 maj 2019 Hej allesammen. Jag undrar lite om någon kan dela sina erfarenheter med produkter som innehåller/baseras sig på lantanklorid. Just nu använder jag rowaphos till mitt system. Jag har ett stort system med en extrem belastning så det går mycket rowaphos i systemet vilket i sin tur blir dyrt när jag inte får köpt större pack än 5 liter. Mitt fosforvärde pendlar mellan 20-50 ppb och jag önskar att få ett mer ekonomiskt alternativ och ett enklare alternativ. Ni som använder lantanklorid: - Vid vilka halter av fosfor/fosfat fungerar lantanklorid bäst? - Skulle det vara effektivt för mig med mina halter att använda lantanklorid eller det är stor risk att jag nollar värdet? - Påverkar lantanklorid både fosformätning och fosfatmätning så att jag kan se resultatet av användningen? - Hur länge har ni använt lantanklorid sammanhängandes?/kan ni rekommendera användning av lantanklorid över lång tid? - Vilka produkter rekommenderar ni? - Hur har ni använt produkten och över hur lång tid Tacksam för svar från alla som har erfarenheter med å använda lantanklorid eller produkter som innehåller det. Citera
Dimorb Postat 29 maj 2019 Författare Postat 29 maj 2019 @stigigemla Har du något hemma som du menar kan användas till å sänka dessa halterna? Flytande, kostnadseffektivt och säkert. :? Kör till Sverige i dag så kan ta turen inom Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.