Kimozabe Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 Ska fylla på poddar idag och behöver stänga av alla pumpar för att ge dom chans att leta sig in i sten, bakgrund, sand etc. Hur länge kan akvariet vara utan cirkulation utan att riskera något, 1 timme? Tänkte låta det stå 1 timme för att sen köra igång returen som inte har så högt flöde, får då även syresättning från skummare och sen efter ytterligare 30 min eller nåt dra igång streamerna. Låter detta ok eller? Mvh Kim Citera
Christian J Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 Vet inte, men om du ställer in pumparna på en lätt resonansvåg så borde väl både poddar och koraller bli nöjda? Citera
MattiasN Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 En timme är garanterat inga problem, men jag tror inte alls det behövs så länge för poddar att hitta ner i stenenSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Citera
danne031 Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 1-2-3 timmar är säkert safe i de flesta system, däremot känns det som overkill. Tror de har gömt sig i sten på 2 minuter, och streamers dödar knappast pods heller Citera
Kimozabe Postat 11 juni 2019 Författare Postat 11 juni 2019 (ändrat) Tack för alla svaren. Mest att sist jag skulle slänga i poddar så såg jag hur dom som samlades på glaset flög iväg när jag startade mina streamers. Vill därför denna gång försöka få så många som möjligt att stanna kvar utan att dom flyger runt i akvariet, ner i boxen etc. Men då kör jag på min ursprungliga plan. Mvh Kim Ändrat 11 juni 2019 av Kimozabe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.