Danijel Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 (ändrat) I vilken ordning kör jag ca kh mg eller mg kh ca och kör jag dag eller kväll när det gäller dessa tre vad rekommenderas? mvh Danijel Ändrat 11 juni 2019 av Danijel Citera
danne031 Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 Ordning spelar ingen roll, men låt det gärna vara några minuter mellan doserna. Morgon eller kväll spelar inte heller någon större roll. Har du en doserpump som är enkel att ställa in så fördela det på flera gånger under dygnet. Citera
kaptenen Postat 11 juni 2019 Postat 11 juni 2019 Har nått i bakhuvet om att det är vettigare att dosera KH dagtid, i.o.m. att det är då mkt av karbonaterna blir förbrukade av korallerna, kalkalger m.m. Jag doserar iaf endast dagtid, kör KH uppdelat på 2ggr, en gång vid 12 rycket och andra vid 19. Ca och Mg bara en gång och det är runt tiden då sista KH doseringen är. Som Danne säger är det vettigt att vänta några minuter mellan doseringarna. Citera
Perk Postat 15 juni 2019 Postat 15 juni 2019 Om du har obalans i värdena måste Mg upp i rätt nivå innan det går att höja Ca. Om jag nu inte blandat ihop ordningen... 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.