Richard_22 Postat 25 juni 2019 Dela Postat 25 juni 2019 Hej! Har några grävare här som håller på med trädgården och som råkade gräva av en elkabel till huset, varken vi eller dem visste att det var där den låg. Så nu har vi ingen el någonstans, vilket betyder att alla pumpar å allt till akvariet inte funkar. Vad gör man? Hur länge klarar det sig som det är? Har tyvärr inget reservaggregat eller liknande. Snabba svar uppskattas mycket! / Richard Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m0jjen Postat 25 juni 2019 Dela Postat 25 juni 2019 Allt beror på belastning o temperatur. Mitt kar har varit utan ström i upp till 4 timmar utan problem. Går säkert längre. Ett tips är att ta vatten från sumpen o hälla i displayen lite då och då samt dra handen längst med karet för att röra om vattnet. Båda nån gång i timmen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Richard_22 Postat 27 juni 2019 Författare Dela Postat 27 juni 2019 Allt beror på belastning o temperatur. Mitt kar har varit utan ström i upp till 4 timmar utan problem. Går säkert längre. Ett tips är att ta vatten från sumpen o hälla i displayen lite då och då samt dra handen längst med karet för att röra om vattnet. Båda nån gång i timmenTack för ditt snabba svar, det löste sig rätt fort som tur var. Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan254 Postat 30 juni 2019 Dela Postat 30 juni 2019 mina fiskar har klarat sig hela natten utan ström 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jois Postat 1 juli 2019 Dela Postat 1 juli 2019 Hej! Aldrig kul att vara utan elförsörjning. Mitt kar klarade sig i 36 timmar, vid det stora strömavbrottet runt nyår. Det var tur att jag kunde elda som en galning i kaminen och därmed hålla en hyfsad temperatur i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.