Kjellbin Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 Hej jag har precis inskaffat ett juwel lido 120l och väntar just nu på leverans av mina marine och blue ledrör. Min fråga är, skulle jag kunna starta akvariet med salt, levande sand och levande sten utan dessa ledrör ( alltså köra igång med orginal ledrören som är för sötvatten så länge)? Citera
Joar Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 Hej! Det skulle jag undvika, har precis som Du startat ett Lido 120 men jag kör mitt som karantäns akvarium och då är belysningen inte så viktig och därför tänkte jag det borde fungera hyfsat med originalbelysningen = stort misstag, det blev algexlosion. Vänta tills Du får dina andra ledrör. /Joakim 1 Citera
danne031 Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 Eller kör precis lika gärna igång utan något ljus, det gör ingenting så länge du inte har koraller som lever av ljus. Citera
Kjellbin Postat 27 juli 2019 Författare Postat 27 juli 2019 Tänkte bara börja med levande sand och levande sten och få ordning på värderna. Var mest rädd att organismerna i stenen behöver det speciella ljuset? Citera
Christian J Postat 27 juli 2019 Postat 27 juli 2019 8 hours ago, Kjellbin said: Var mest rädd att organismerna i stenen behöver det speciella ljuset? Bara algerna, så om du inte har algätare är det nog bara bra att ha ljuset avstängt. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.