Dimorb Postat 31 juli 2019 Postat 31 juli 2019 Ni som har GHL eller vet något om GHL produkter. Hur rengör ni proberna? Jag putsar dem med mjuk tandborste och hoppas på att det inte skall förstöra/repa någonting men jag är också väldigt sugen på att rengöra dem med citronsyra eller ätticka för att få dem "helt nya".. någon som testat eller kan rekommendera eller avråda från det? Citera
Kexxet Postat 31 juli 2019 Postat 31 juli 2019 Jag använder denna: https://shop.foretagsakvarium.se/product/rengoring-for-prober Citera
Dimorb Postat 31 juli 2019 Författare Postat 31 juli 2019 46 minuter sedan, Kexxet sa: Jag använder denna: https://shop.foretagsakvarium.se/product/rengoring-for-prober doppar du då bara proben i det? Tar det väck alger och diverse eller det är bara till för att göra kalibreringen bättre och mer trovärdig? Citera
Lasse Postat 31 juli 2019 Postat 31 juli 2019 3 timmar sedan, Dimorb sa: Jag putsar dem med mjuk tandborste och hoppas på att det inte skall förstöra/repa någonting Det är så jag gör också MVH Lasse Citera
Dimorb Postat 1 augusti 2019 Författare Postat 1 augusti 2019 17 timmar sedan, Lasse sa: Det är så jag gör också MVH Lasse Rengör du aldrig dem med någon kemikalier? Är det risk att de blir förstörda då? Jag har dem ståendes i sumpen utan någon sådan probeburk som GHL säljer så de får alltid alger och diverse på sig. Irriterandes. Citera
Lasse Postat 1 augusti 2019 Postat 1 augusti 2019 Om de börjar bli gamla och tar väldig lång tid på sig att kalibrera så kan man vinna någon månads livslängd genom rengöring i en rengöringsvätska för elektroder. Normalt räcker borstning med tandborste MVH Lasse Du skulle se en del av de vatten jag stoppat elektroder i MVH Lasse Citera
Dimorb Postat 2 augusti 2019 Författare Postat 2 augusti 2019 18 timmar sedan, Lasse sa: Om de börjar bli gamla och tar väldig lång tid på sig att kalibrera så kan man vinna någon månads livslängd genom rengöring i en rengöringsvätska för elektroder. Normalt räcker borstning med tandborste MVH Lasse Du skulle se en del av de vatten jag stoppat elektroder i MVH Lasse Någon månads livslängd? Betyder det att du menar att man bör byta ut dem innanför en viss tidsperiod? Hur länge kan man förvänta sig att de fungerar? Gäller det alla typer av prober? Citera
Lasse Postat 2 augusti 2019 Postat 2 augusti 2019 Alla utom Salt proben förbrukas. Från något år upp till många år. Profilux prober håller mycket hög kvalitet MVH Lasse Citera
Dimorb Postat 2 augusti 2019 Författare Postat 2 augusti 2019 3 timmar sedan, Lasse sa: Alla utom Salt proben förbrukas. Från något år upp till många år. Profilux prober håller mycket hög kvalitet MVH Lasse Checkar du bara proberna mot andra mätredskap eller hur kontrollerar du om de är förbrukade? Citera
Lasse Postat 2 augusti 2019 Postat 2 augusti 2019 När de tar lång tid att kalibrera eller bara "checkar ut" då är det dags att byta MVH Lasse Citera
Kexxet Postat 4 augusti 2019 Postat 4 augusti 2019 On 2019-07-31 at 17:31, Dimorb sa: doppar du då bara proben i det? Tar det väck alger och diverse eller det är bara till för att göra kalibreringen bättre och mer trovärdig? Jag låter proben vara i påsen ”ett tag” typ 5-10min; sedan så putsar jag av utsidan med ett papper, insidan har jag inte vågat röra, men alger tycket jag släpper hyfsat bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.