Postat 30 oktober 20195 år Författare Den sandvändande gobyn låg torr på vardagsrumsgolvet. Måste ha hoppat ur akvariet under tiden jag var på jobbet. Trist. Här följer lite foton på akvariet som nu varit igång i två månader.
Postat 30 oktober 20195 år Författare Några foton på de nyinköpta korallerna Seriatopora sp. "Bird of Paradise".
Postat 31 oktober 20195 år Författare Såg ett litet guppy-yngel i akvariet. Kunde dock bara se ett. Vi får se hur länge den klarar sig.
Postat 1 november 20195 år Författare 2019-11-01 Det levande består av: FISKAR 10 Sphaeramia nematoptera 2 Gobiodon atrangulatus 5 Poecilia wingei (2 hanar, 2 honor, 1 yngel) KRÄFTDJUR 2 Lysmata amboinensis 3 Lysmata kuekenthali Calcinus laevimanus Calcinus seurati Clibanarius antillensis Paguristes cadenati BLÖTDJUR Trochus radiatus Tectus sp Engina sp Nassarius coronatus TAGGHUDINGAR 1 Diadema setosum Asterina sp Små ormstjärnor KORALLER Sarcophyton sp (ser ut som en liten cigarettfimp idag) Sinularia sp Xenia sp Discosoma sp (brun) Rhodactis indosinensis (nyongrön) Ricordea florida "Rainbow" Euphyllia paraancora Pavona cactus Seriatopora sp "Bird of Paradise" Ändrat 1 november 20195 år av Petter N
Postat 3 november 20195 år Författare 1 timme sedan, Johnny Tveit sa: Daaaaamn vilka borstmaskar? Har hundratals. De största kring 3 dm. Syns oftast i samband med matning.
Postat 4 november 20195 år Författare En av mina eremitkräftor. Någon som kan gissa släkte eller art?
Postat 6 november 20195 år Författare Mina två gröna korallgobies (Gobiodon atrangulatus) i samspel med en av mina kolonier av Euphyllia paraancora.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.