Petter N Postat 30 oktober 2019 Författare Postat 30 oktober 2019 Den sandvändande gobyn låg torr på vardagsrumsgolvet. Måste ha hoppat ur akvariet under tiden jag var på jobbet. Trist. Här följer lite foton på akvariet som nu varit igång i två månader. Citera
Petter N Postat 30 oktober 2019 Författare Postat 30 oktober 2019 Några foton på de nyinköpta korallerna Seriatopora sp. "Bird of Paradise". Citera
Petter N Postat 31 oktober 2019 Författare Postat 31 oktober 2019 Såg ett litet guppy-yngel i akvariet. Kunde dock bara se ett. Vi får se hur länge den klarar sig. Citera
Petter N Postat 1 november 2019 Författare Postat 1 november 2019 (ändrat) 2019-11-01 Det levande består av: FISKAR 10 Sphaeramia nematoptera 2 Gobiodon atrangulatus 5 Poecilia wingei (2 hanar, 2 honor, 1 yngel) KRÄFTDJUR 2 Lysmata amboinensis 3 Lysmata kuekenthali Calcinus laevimanus Calcinus seurati Clibanarius antillensis Paguristes cadenati BLÖTDJUR Trochus radiatus Tectus sp Engina sp Nassarius coronatus TAGGHUDINGAR 1 Diadema setosum Asterina sp Små ormstjärnor KORALLER Sarcophyton sp (ser ut som en liten cigarettfimp idag) Sinularia sp Xenia sp Discosoma sp (brun) Rhodactis indosinensis (nyongrön) Ricordea florida "Rainbow" Euphyllia paraancora Pavona cactus Seriatopora sp "Bird of Paradise" Ändrat 1 november 2019 av Petter N Citera
Petter N Postat 1 november 2019 Författare Postat 1 november 2019 Gobiodon atrangulatus liggande i Sinularia sp Citera
Johnny Tveit Postat 3 november 2019 Postat 3 november 2019 53 minuter sedan, Petter N sa: Discosoma sp. Daaaaamn vilka borstmaskar? Citera
Petter N Postat 3 november 2019 Författare Postat 3 november 2019 1 timme sedan, Johnny Tveit sa: Daaaaamn vilka borstmaskar? Har hundratals. De största kring 3 dm. Syns oftast i samband med matning. 1 Citera
Petter N Postat 4 november 2019 Författare Postat 4 november 2019 En av mina eremitkräftor. Någon som kan gissa släkte eller art? Citera
Petter N Postat 6 november 2019 Författare Postat 6 november 2019 Mina två gröna korallgobies (Gobiodon atrangulatus) i samspel med en av mina kolonier av Euphyllia paraancora. 1 Citera
Petter N Postat 9 november 2019 Författare Postat 9 november 2019 Putsarräka (Lysmata ambosiensis) Citera
Petter N Postat 9 november 2019 Författare Postat 9 november 2019 Pyjamaskardinal-fiskar (Sphaeramia nematoptera) Citera
Petter N Postat 9 november 2019 Författare Postat 9 november 2019 Putsarräkor (Lysmata ambosiensis) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.