GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hejsan kÀra revare!

I december Àr det dags för flytt och mitt 2 Äriga 425xl ska flyttas frÄn Södermalm till antingen Sickla eller Sundbyberg.
Distansen Àr relativt kort och vi kommer att anvÀnda oss utav en flyttfirma.

Dock Ă€r jag orolig för mina fiskar och koraller. Är rĂ€dd att nĂ„gra kan stryka med.
Dessa fiskar har jag.

DvÀrgsdrakfisk - 12cm stor. 
Medelstor Snowflake murÀna. (sjÀlvmordsbenÀgen)
Valentini puffer
EldvÀrgskejsare
Gul Kirurg
Salarias
Purble Dottyback
2 Olika gyl
4-5 chromisar.

förutom detta har jag anemoner, koraller och sten.

Hur ska jag packa och separera fiskarna? DvÀrgsdrakfisken och murÀnan mÄste nog vara i egna hinkar.
Vilka sorts hinkar fungerar bÀst?
Hur ska jag separera fiskarna? Och hur gör ni med koraller som sitter fast pÄ stenar? 

Jag Àr en erfaren akvarist, men jag alltid varit ensam nÀr jag flyttat akvarium i det förflutna & det ledde till att fiskar dog.

Postat

Det Àr mycket vÀrt om du kan fÄ ett billigt begagnat pÄ nya platsen som fiskar kan fÄ gÄ i en dag eller tvÄ medans du sÀtter upp stora karet och möblerar med sten.

Vid sjÀlva flytten Àr gamla salthinkar sÀrskilt bra tycker jag för med locket pÄ blir det mörkt och det reducerar stress.

För sten med koraller gillar jag Ikeas lÄdor som jag tror heter Samla, det finns sÀkert pÄ andra stÀllen ocksÄ, snÀpplock  gör de hyfsat tÀta och att de Àr rektangulÀra gör det lÀtt att packa och skydda koraller.

Postat
  • Författare
On 9/5/2019 at 9:40 AM, danne031 said:

Det Àr mycket vÀrt om du kan fÄ ett billigt begagnat pÄ nya platsen som fiskar kan fÄ gÄ i en dag eller tvÄ medans du sÀtter upp stora karet och möblerar med sten.

Vid sjÀlva flytten Àr gamla salthinkar sÀrskilt bra tycker jag för med locket pÄ blir det mörkt och det reducerar stress.

För sten med koraller gillar jag Ikeas lÄdor som jag tror heter Samla, det finns sÀkert pÄ andra stÀllen ocksÄ, snÀpplock  gör de hyfsat tÀta och att de Àr rektangulÀra gör det lÀtt att packa och skydda koraller.

TÀnkte inte pÄ salthinkar. Det var en bra idé. ska kolla in de dÀr Ikea lÄdorna.

nÄgra andra tips? AnvÀnder ni er av batteridrivna pumpar?

• 9 mĂ„nader senare...

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.