montana_79 Postat 5 september 2019 Postat 5 september 2019 Hej, Vilken korall kan man ha för clownfiskar som är fotosyntetiska, inte behöver matas eller måste man ha anemoner? Har läst att odlade clownfiskar behöver inte ha anemoner, men vill skapa ett hem för de i akvariet Citera
Jois Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 Mina clowner bor både i Sacrophyton och Euphyllior. 1 Citera
peppe67 Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 9 timmar sedan, montana_79 sa: Hej, Vilken korall kan man ha för clownfiskar som är fotosyntetiska, inte behöver matas eller måste man ha anemoner? Har läst att odlade clownfiskar behöver inte ha anemoner, men vill skapa ett hem för de i akvariet Våra clowner har fattat tycke för vår gröna stjärnpolyp, där goar de omkring och verkar ha det bra 1 Citera
danne031 Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 I stort sett allt som är mjukt och går att gosa med. Vanliga ersättare är euphyllia, men det är ganska ofta man ser att de bor i zoanthus, palythoa eller andra mjuka koraller. Dessutom är det precis lika vanligt att de inte bor i någon korall alls utan de bara hänger i ett hörne av karet, t.ex. kring en streamerpump eller en algmagnet. De behöver alltså definitivt ingen anemon 1 Citera
Jonna Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 Jag tänkte precis fråga samma fråga, men tänkte att jag kunde låna denna tråden istället.Vad tycker korallerna om att ha clowner som gosar med dom? Är det inte risk att koraller tycker det är lite störande?Skickat från min SM-G935F via Tapatalk 1 Citera
peppe67 Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 15 minuter sedan, Jonna sa: Jag tänkte precis fråga samma fråga, men tänkte att jag kunde låna denna tråden istället. Vad tycker korallerna om att ha clowner som gosar med dom? Är det inte risk att koraller tycker det är lite störande? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Mina gröna stjärnpolyper verkar inte bry sig 1 Citera
danne031 Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 6 timmar sedan, Jonna sa: Jag tänkte precis fråga samma fråga, men tänkte att jag kunde låna denna tråden istället. Vad tycker korallerna om att ha clowner som gosar med dom? Är det inte risk att koraller tycker det är lite störande? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Det är väldigt sällan korallen eller anemonen störs så mycket att de blir direkt lidande. 1 Citera
Jonna Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 Det är väldigt sällan korallen eller anemonen störs så mycket att de blir direkt lidande.Skönt att höra. Då kan man skaffa ett clown par med gott samvete. Skickat från min SM-G935F via Tapatalk 1 Citera
peppe67 Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 9 timmar sedan, Jonna sa: Jag tänkte precis fråga samma fråga, men tänkte att jag kunde låna denna tråden istället. Vad tycker korallerna om att ha clowner som gosar med dom? Är det inte risk att koraller tycker det är lite störande? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Mina gröna stjärnpolyper verkar inte bry sig 1 Citera
montana_79 Postat 6 september 2019 Författare Postat 6 september 2019 har beställd en euphyllia nu, hur ska den i akvariet sen, samma metod som inkoppning av fisk? Köpte två små clownfiskar på ca 3-4 cm en hittade jag död idag, vet inte om jag gjorde fel inkoppning, körde enligt metoden? Vet inte om de är för små borde köpa lite större kanske? Hittade den halvdöd som hade fastnat i insuget av filtret, sen dog den när jag tog bort den, jättetråkigt :( Köpte denna foder men de åt den inte? Nu blev det många frågor på en gång, är helt ny på saltvatten och har tusen frågor typ :) Citera
Jonna Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 Mina gröna stjärnpolyper verkar inte bry sigÅhh underbart! Längtar tills mitt akvarium är färdigt för levande. (Håller på med uppstart än så länge)Skickat från min SM-G935F via Tapatalk 1 Citera
peppe67 Postat 6 september 2019 Postat 6 september 2019 14 minuter sedan, Jonna sa: Åhh underbart! Längtar tills mitt akvarium är färdigt för levande. (Håller på med uppstart än så länge) Skickat från min SM-G935F via Tapatalk Ja det är en låååång väntan men det är värt det? 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.