Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej!

Kanske ett välkänt faktum för alla att permanentmagneter skadas av stötar och slag? Men så är det. Har nu märkt ojämn gång och effektförlust efter att jag gjorde rent min returpump. Höll till i badkaret med avloppet stängt så ingen tappad skruv skulle åka iväg. Bäst som jag höll på med rotorn tappade jag den. Klonk mot plåten i badkaret. Efter det kom ojämn gång och effektminskning. Lärdom: Var över handduk eller annat mjukt när man gör rent impellrar. Aldrig i plåtbadkar. Magnetism gör det extra lätt att tappa impellern och ökar på kraften i stöten/slaget. Var gärna på golvet för att minska fallhöjd fall i fall att. 

Postat

Ja, de är ganska sköra tyvärr. Vet inte exakt hur de är uppbyggda egentligen men det känns som att magneterna är ett sammanpressat material många gånger som har en struktur som lätt kan skadas.

Postat
  • Författare
3 timmar sedan, mikoto sa:

Ja, de är ganska sköra tyvärr. Vet inte exakt hur de är uppbyggda egentligen men det känns som att magneterna är ett sammanpressat material många gånger som har en struktur som lätt kan skadas.

Dom är ganska så säkert sintrade och som sagt väldigt ömtåliga för stötar och slag. Genom att ha en permanentmagnet i rotorn får man ut mer effekt och mindre energiåtgång.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.