Gå till innehåll

Lyrstjärtskejsare


Capote

Rekommenderade inlägg

Hej.

Någon som har/har haft Genicanthus Watanabei

Skall vara revsäker, stämmer det?

Svår att acklimatisera?.

Är de blyga eller funkar de med ett gäng kirurger?

Ska man tro på:

Genicanthus species angelfish are only starting to receive the fanfare they deserve. Their popularity among reef aquarists is growing, and for good reason. They are planktivores, which allows them to be kept in aquariums filled with prized corals. In situations where other angelfish may begin to pester or harm your corals, Genicanthus remain completely oblivious to their presence. Coupled with wonderful coloration and a hardy track record, I foresee these angelfish only becoming even more popular in years to come.

http://www.reefkeeping.com/issues/2005-02/hcs3/index.php

57FA596A075B4F0DBB86A533187F4252.jpg

E2A467601F104BFB98689529477FBA14.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De ska vara relativt enkla när de väl har aklimatiserat sig till akvariet. De kan vara känsliga för transporten.

De går nog bra med kirurger. Däremot så kan de bli rejält hackade på av andra kejsarfiskar. Genichantus tål själva inte riktigt andra plaktonätande fiskar som tex anthias, fairy wrasses (Cirrhilabrus) och flasher wrasses (Paracheilinus). Dem kan de jaga livet ur om man har otur.

Watanabei tror jag inte så många har haft i Sverige då det är en ganska dyr fisk och ovanlig fisk. Men jag är också nyfiken på att höra om någon har provat den?

Jag tycker du ska tro på det där citatet!

Själv hade jag nog redan haft sådana om jag inte haft min böjelse för Cirrhilabrus!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De ska vara relativt enkla när de väl har aklimatiserat sig till akvariet. De kan vara känsliga för transporten.

De går nog bra med kirurger. Däremot så kan de bli rejält hackade på av andra kejsarfiskar. Genichantus tål själva inte riktigt andra plaktonätande fiskar som tex anthias, fairy wrasses (Cirrhilabrus) och flasher wrasses (Paracheilinus). Dem kan de jaga livet ur om man har otur.

Watanabei tror jag inte så många har haft i Sverige då det är en ganska dyr fisk och ovanlig fisk. Men jag är också nyfiken på att höra om någon har provat den?

Jag tycker du ska tro på det där citatet!

Själv hade jag nog redan haft sådana om jag inte haft min böjelse för Cirrhilabrus!

Trodde just att du skulle svara positivt, men du är ju ett kejsarfreak!!! ;) ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...