Capote Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 Hej.Någon som har/har haft Genicanthus WatanabeiSkall vara revsäker, stämmer det?Svår att acklimatisera?.Är de blyga eller funkar de med ett gäng kirurger?Ska man tro på:Genicanthus species angelfish are only starting to receive the fanfare they deserve. Their popularity among reef aquarists is growing, and for good reason. They are planktivores, which allows them to be kept in aquariums filled with prized corals. In situations where other angelfish may begin to pester or harm your corals, Genicanthus remain completely oblivious to their presence. Coupled with wonderful coloration and a hardy track record, I foresee these angelfish only becoming even more popular in years to come.http://www.reefkeeping.com/issues/2005-02/hcs3/index.php Citera
Norberg Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 De ska vara relativt enkla när de väl har aklimatiserat sig till akvariet. De kan vara känsliga för transporten.De går nog bra med kirurger. Däremot så kan de bli rejält hackade på av andra kejsarfiskar. Genichantus tål själva inte riktigt andra plaktonätande fiskar som tex anthias, fairy wrasses (Cirrhilabrus) och flasher wrasses (Paracheilinus). Dem kan de jaga livet ur om man har otur.Watanabei tror jag inte så många har haft i Sverige då det är en ganska dyr fisk och ovanlig fisk. Men jag är också nyfiken på att höra om någon har provat den?Jag tycker du ska tro på det där citatet! Själv hade jag nog redan haft sådana om jag inte haft min böjelse för Cirrhilabrus! Citera
Capote Postat 10 mars 2006 Författare Postat 10 mars 2006 De ska vara relativt enkla när de väl har aklimatiserat sig till akvariet. De kan vara känsliga för transporten.De går nog bra med kirurger. Däremot så kan de bli rejält hackade på av andra kejsarfiskar. Genichantus tål själva inte riktigt andra plaktonätande fiskar som tex anthias, fairy wrasses (Cirrhilabrus) och flasher wrasses (Paracheilinus). Dem kan de jaga livet ur om man har otur.Watanabei tror jag inte så många har haft i Sverige då det är en ganska dyr fisk och ovanlig fisk. Men jag är också nyfiken på att höra om någon har provat den?Jag tycker du ska tro på det där citatet! Själv hade jag nog redan haft sådana om jag inte haft min böjelse för Cirrhilabrus!Trodde just att du skulle svara positivt, men du är ju ett kejsarfreak!!! ;) Citera
bulletq Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 hör av dig om du får tag i nån mvh mollie..helt underbara firrar Citera
Dimorb Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Martin har ett par som går i hans 1500 liters. Går tillsammans med typ 15-20 olika arter av kirurger. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Jag har Genicanthus lamark som är närstående. Trevlig fisk inga problem den har dessutom fördelen att man kan skilja könen åt. Citera
Capote Postat 11 mars 2006 Författare Postat 11 mars 2006 Tack för alla kommentarer, nu återstår att se om det går att få tag i ett par! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.