Lejonkungen Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Hej! om du ska till Ume,så finns det en butik därAkvarie Lagunen HB / Holmsund Mvh kjellJapp. Dessa är bra och hyfsat billiga. Öppet tis, tor kl 17 - 19 och lördag 11 - 15 har jag för mig. Citera
Clownen Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Ursäkta alla frågorna men jag är totalt nybörjare på saltvatten :-)Ska man inte ha sand/grus under ls:en ? Ska man lägga plexi eller nått annat under stenarna om man inte har sand därunder, tänkte så inte bottenglaset tar skada, (har inte tänkt tappa ner nån sten) :-)Förresten hur går ni "proffs" tillväga med saltet och stenen vid start ? Blandar ni salt och vatten och sen i med stenen, eller möblerar ni först stenen i karet och sen blandar vatten och salt ?Du ska INTE ha sand under LS. Sanden kommer att undminera stenen och när djur/cirkulation etc flyttar sanden kan det bli rasrisk. Du kan lägga plexi/skärbrädor/frigolit under din LS. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.