Gå till innehåll

Min blåa djävul är nog död


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Han var en riktig terrorist kastade sten på allt och alla. Jagade och terroriserade sina "kompisar" Det var han som höll ångan uppe i karet.Plötsligt var han borta .Ett par veckor hade han varit ovanligt ilsken nästan stressad simmade ibland med huvudet högre än stjärtfenan men han åt som vanligt upp det mesta av maten som jag matade med så jag uppfattade inte honom som sjuk. Nu är det en klart behagligare stämning i karet och den vill jag behålla. Det finns två clowner en blennid och en frökenfisk i karet hur länge ska jag vänta med att köpa nått nytt? En till fröken kanske kan vara bra gillar dom att simma ihop? Förslag på någon annan fisk som gillar att visa upp sig och dessutom är lätt och inte kräver uv ljus.Inte så stor heller . Inget fel på några värden har gjort extra vattenbyte 3 dagar efter försvinnandet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

chrysoptera cyanea - blå djävul anses ju annars vara lätt att hålla så om du skaffar en till så borde den smälta in bättre i gänget tror jag.

gramma loreto är visst "asalätt" att ha, jag tycker den är snyggare än blå djävul iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frökenfiskar brukar också vara ganska så aggresiva.

Hexataenia heter en liten läppfisk som brukar vara mycket trevlig liksom N. decora eller magnifica. Det finns några små Gobies som är trevliga också t.ex okinavae eller den lilla gröna liksom rainfordi. Men det finns många andra trevliga små fiskar som är lugnare än frökenfiskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var lustigt, jag har tre i mitt 400 där två jagar den tredje men andra fiskar får vara ifred. Min Pseudochromis fridmanni har de jagat i början men nu har de slutat med det.

I mitt fraggkar har jag en fjärde med kardinaler, E bicolor, Clowner och N. magnifica. Den har aldrig jagat någon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min lilla frökenfisk med stjärtfenan gul snett uppåt är en verkligt vän varelse som mest har gömt sig för den andra i ett halvår men nu syns hon mest hela tiden och dom andra tre verkar trivas om jag får tag på

N decora eller magnifika ska jag nog köpa två eller är det fel, Skulle vilja ha en gul kirurg ( vad dom nu heter) äter caulerpa stod det nån stas kan det gå utan uvljus men då kanske det blir för mycket i karet tål att tänka på.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ecsenius bicolor Arnold är otroligt charmig duktig på att äta grönt ludd men caulerpan överlåter han till mig att plocka och det gör jag har många olika sorter. Att karet är för litet för en kirurg misstänkte jag så det var ju bra att någon sa det.

Två N decora ska jag nog försöka få tag på i min bok står levande foder finns ju mängder av små räkliknande varelser i karet men äter dom tex artemia också.Tack för alla goda råd vad gjorde jag utan dom och Jens i K-na

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

N. Magnifica och N. Decora är superfina. N. Helfrichi är också superfin men bra sällsynt och landar väl på 1500-2000:- st. Min Magnifica blir mindre blyg för var dag, men sticker o gömmer sig om man grejar med akvariet eller om herr L. Debelius kommer för nära.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...